مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تأمین پایدار آب در شهرک‌های صنعتی این استان را از مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی این شرکت اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، شاهپور قنبری پیش‌ازظهر امروز در جلسه کمیته فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار داشت: با توجه به بروز خشک‌سالی در این استان و افت شدید منابع آب، لزوم برنامه‌ریزی به‌منظور تأمین آب موردنیاز صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس، امری لازم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان اینکه برنامه‌های مناسبی برای تأمین آب در شهرک‌های صنعتی این استان انجام ‌شده است گفت: در حال حاضر آب در 59 شهرک و ناحیه صنعتی فارس تأمین‌ شده و این استان در زمینه شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای آب عنوان دوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 21 لیتر بر ثانیه، آب برای شهرک‌های صنعتی تأمین ‌شده که با توجه به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و استقرار واحدهای جدید نیازمند تأمین آب به میزان دو برابر ظرفیت فعلی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از اجرایی شدن 15 طرح عمرانی در بخش تأمین، انتقال و توزیع آب در شهرک‌های صنعتی این استان از ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: برخی از این طرح‌ها نظیر تأمین آب در شهرک‌های صنعتی کازرون، ده‌فاضل نی‌ریز، مهر، سپیدان، فتح‌آباد مرودشت، پاسارگاد و برخی از فازهای توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز به پایان رسیده و برخی طرح‌های دیگر نیز در مرحله پایانی است.

وی با اشاره به لزوم تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای برای تأمین آب پایدار در شهرک‌های صنعتی فارس، با قدردانی از تلاش‌های این سازمان‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم خشک‌سالی‌ها در استان فارس نیازمند همکاری این نهادها برای رفع مشکلات صنعتگران هستیم.

قنبری همچنین بابیان اینکه تابستان گذشته درعین‌حال کمبود منابع آب در این استان، آب موردنیاز صنعتگران در شهرک‌های صنعتی فارس تأمین شد گفت: هیچ واحد صنعتی به علت کمبود یا نبود آب تعطیل نشد و با ظرفیت‌سازی مناسبی که در این زمینه ایجاد شد نیازهای واحدهای صنعتی به‌ویژه واحدهای صنایع غذایی و آشامیدنی که مصرف آب در آن‌ها بالاست، تأمین‌ و امسال مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تأکید بر مصرف بهینه آب در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی بیان کرد: در این زمینه با پایش‌های مداوم صنایع اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی پیگیری و رصد می‌شود تا علاوه‌بر صرفه‌جویی، از هدررفت آب نیز جلوگیری شود.

وی همچنین بر تفکیک آب واحدهای صنعتی صنایع غذایی و آشامیدنی با واحدهایی که از آب در مصارف غیرشرب استفاده می‌کنند تأکید کرد و گفت: توزیع آب برای مصارف شرب و صنعتی هدفمند می‌شود.

این مسؤول همچنین با اشاره به اینکه مصرف آب در بخش صنعت در استان فارس در مقایسه با بخش کشاورزی بسیار ناچیز است بر لزوم برنامه‌ریزی برای تأمین پایدار آب صنایع در سال‌های آینده تأکید کرد.