شهردار گلستان گفت: مشکلات، مسائل و موضوعات مربوط به طرح تفصیلی شهر گلستان بررسی و احصا و مقرر شد در اسرع وقت موضوعات مطروحه در جلسات کمیسیون ماده 5 شهرسازی استان تهران مطرح و اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

به گزارش مرور نیوز، بهروز کاویانی شهردار گلستان امروز در نشست تشکیل کمیته فنی کمیسیون ماده 5 به منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح تفصیلی شهر گلست اظهار داشت: بر اساس قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، بررسی و تصویب طرح تفصیلی و هرگونه تغییرات بعدی آن با هدف ایجاد شرایط مناسب برای شهروندان و توسعه متناسب و موزون برای آینده شهر بر عهده کمیسیون ماده 5 است.

وی با اشاره به مشکلات طرح تفصیلی شهر گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط شهرسازی، طرح تفصیلی هر شهر، سند توسعه آن به حساب می‌آید و هر نوع ساخت‌وساز و توسعه شهر باید مطابق آن انجام شود، اما طرح تفصیلی شهر گلستان علی‌رغم مزایایی که دارد مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه هدف اصلی شهرداری گلستان ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است، به دنبال رفع مشکلات موجود در طرح تفصیلی هستیم تا علاوه بر ساماندهی و قاعده‌مند شدن ضوابط شهرسازی، مردم نیز در مراجعات خود به شهرداری بابت ساخت و ساز با مشکلات پیچیده‌ای روبه‌رو نشوند.

وی اضافه کرد: در این زمینه با تشکیل کمیته فنی کمیسیون ماده 5 در شهرداری گلستان، مشکلات، مسائل و موضوعات مربوط به طرح تفصیلی بررسی و احصا و مقرر شد در اسرع وقت موضوعات مطروحه در جلسات کمیسیون ماده 5 شهرسازی استان تهران مطرح و اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه کاویانی شهردار گلستان، علی شاهدی رئیس شورای اسلامی شهر گلستان، خانم مهندس آداباقری معاون شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران و تفکری مسوول هماهنگی فنی ایشان، زاهدی‌فر معاون شهرسازی مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، دلیلی مسوول رسیدگی به مشکلات طرح تفصیلی شهر گلستان، ترابی معاون شهرسازی و مسؤول طرح تفصیلی شهرداری گلستان حضور داشتند.