فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: متاسفانه امکانات خودرویی نیروی انتظامی استان اردبیل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ کم است.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ حسین عبدی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی نیروی انتظامی اردبیل برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان است که در این زمینه نیروی انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته است، چرا که برقراری امنیت جامعه و کاهش آسیبهای اجتماعی برای ما از اولویت اساسی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که امسال 600 معتاد در استان اردبیل توسط نیروی انتظامی استان دستگیر شده‌اند، افزود: این افراد که آسیب‌های بیشتری را در جامعه متحمل شده‌اند، به مراجع قضایی معرفی شده‌اند تا در سریعترین زمان ممکن پرونده آنها بررسی شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از آمادگی خود برای همکاری با سایر دستگاههای اجرایی مربوطه در ارتباط با کاهش آسیبهای اجتماعی در استان خبر داد و گفت: در این زمینه نیروی انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد، چرا که کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

عبدی با اشاره به اینکه نیاز است مراکز درمان و ترک اعتیاد در اردبیل استانداردسازی شود، تصریح کرد: ترک اعتیاد در این مراکز باید مدت‌دار باشد تا تاثیرات بیشتری برای ترک اعتیاد در بین معتادان داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی برای درمان اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ارائه خدمات بیمه‌ای است که نیاز است وزارت تعاون در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی در منطقه باشیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: متاسفانه امکانات خودرویی نیروی انتظامی استان اردبیل برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مقابله با این معضل کم است که انتظار می‌رود با اهتمام ویژه مسئولان این مشکل برطرف شود و امکانات خودرویی در رابطه با پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی افزایش یابد.