یزد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، ورزش را یکی از راهکارهای مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش مرور نیوز ، آیت الله محمدرضا ناصری شنبه شب در مراسم افتتاحیه نهمین المپیاد ورزشی دانشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای کشور به میزبانی یزد اظهار داشت: هدف از حرکت در هر مسیری که خداوند متعال برای انسان مشخص کرده، انسان سازی است و برای انسان سازی باید هدف و انگیزه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر انسان هدف و انگیزه داشته باشد، می‌تواند از آسیب‌ها مصون بماند، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در زندگی انسان هدف و انگیزه ایجاد کند، پرداختن به امر ورزش است.

ناصری عنوان کرد: ورزش می تواند هم به دلیل ایجاد روحیه نشاط و شادابی در افراد و هم به دلیل ایجاد هدف و انگیزه در زندگی، افراد از در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون نگاه دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی برای اساتید دانشگاه بیان کرد: انجام ورزش جمعی و در جمع همکاران می تواند انگیزه و روحیه مضاعفی برای کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها ایجاد و آنها را با روحیه بهتری راهی کلاس‌های درس کند.

وی با تاکید بر داشتن پشتکار برای رسیدن به هدف که همان عزت و کمال و عظمت است، عنوان کرد: در مسائل مادی و معنوی و اخروی باید با شناخت هدف به کمال رسید و هیچ‌یک از این دو حوزه مادی و معنوی منافاتی با یکدیگر ندارد و باید با مدیریت به اهداف متعالی دست پیدا کرد .

ناصری با تاکید بر اینکه هدف در هر کاری به عنوان یک اصل در همه امور مادی و معنوی شناخته می‌شود، عنوان کرد: خداوند نیز از خلقت انسان هدف و ایده داشته و ما نیز به عنوان بندگان خدا اگر هدف را نشناسیم، به تعالی نخواهیم رسید.

وی، ورزش و تزکیه را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: ورزش به دلیل اهمیتی که در انسان سازی دارد، باید در دانشگاه‌ها ترویج شود.