مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از کمک 43 میلیارد ریالی خیران در قالب صدقات خبر داد و گفت: زنجان در 9 ماه امسال رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

به گزارش مرور نیوز، هدایت صفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح صدقات با هدف ترویج سنت‌های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری در سطح استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح احیای سنت‌های حسنه اسلامی و کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان است؛ در واقع درآمد حاصل از این طرح موجب می‌شود منابع در مسیر خدمت به نیازمندان جاری شده و در حوزه توانمندسازی خانواده‌ها اثربخش شود.

این مسئول ادامه داد: همه مبالغ جمع‌آوری شده در این طرح در راستای رفع نیاز‌های خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله جهیزیه، مسکن، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مشترکان صندوق صدقات در استان زنجان 134 هزار و 840 نفر است، تصریح کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون میزان مساعدت خیران در طرح صدقات 43 میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که طبق تکنولوژی روز، امکان بهره‌گیری از ظرفیت خیران به صورت اینترنتی و از طریق تلفن‌همراه نیز فراهم شده است.

صفری خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند انفاقات خود را از طریق تلفن‌همراه و با شماره گیری کد #024*8877* در حوزه کمک به نیازمندان پرداخت و منشاء خیر و اثر شوند. همچنین خیران و نیکوکاران به عنوان شرکای استراتژیک امداد در حوزه فقرزدایی محسوب می‌شوند و حضور پررنگ آن‌ها در این برنامه‌ها می‌‌تواند قدرت مانور کمیته امداد را در حوزه فقرزدایی افزایش دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و فعالیت‌های آن بر پایه و اساس مردم شکل گرفته است، گفت: افزایش حضور مردم در این بخش موجب کارآمدی و اثربخشی خدمات امداد در سایر بخش ها خواهد شد. علاوه بر این به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت خیران، بسترهایی در کمیته امداد فراهم شده تا خیران با هر نیتی و در هر زمینه‌ای که تمایل داشته باشند، با کمیته امداد همکاری کنند.