قیمت گوشت قرمز در شهرستان بویراحمد 10 درصد افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، مدتی قبل بود که موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز در ستاد تنظیم بازار استان مطرح شده بود که این موضوع با مخالفت‌ها و موافقت‌هایی مواجه شد.

قیمت بالای دام زنده، نبود دام و عدم قیمت واحد گوشت قرمز در شهر یاسوج موجب تجمع قصابان در مقابل فرمانداری و حتی استانداری استان شدند و این افراد خواهان افزایش قیمت گوشت قرمز بودند.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و منع معاونین سازمان جهاد کشاورزی از مصاحبه با اصحاب رسانه قیمت گوشت قرمز روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد.

روزبهی رئیس اتحادیه قصابان در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد و این قیمت‌ها از فردا سه‌شنبه در قصابی‌های شهرستان بویراحمد اعمال می‌شود.

 

وی کمبود عرضه دام زنده در شهرستان بویراحمد و مصرف بالا را از دلایل افزایش گوشت قرمز دانست و گفت: قیمت جدید تا پایان فروردین سال آینده اعمال می‌شود سپس قیمت گوشت قرمز به نرخ قبلی بازگردانده می‌شود.

رئیس اتحادیه قصابان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز 10 درصد افزایش یافته گفت: قیمت گوشت کهره و بره از 28 هزار تومان به 31 هزار تومان، گوشت بز و میش از 21 هزار تومان به 25 هزار تومان، گوساله بدون استخوان از 25 هزار تومان به 28 هزار تومان افزایش یافت، ضمن اینکه گوشت گاو با همان قیمت 23 هزار تومان قبل عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در سایر شهرستان‌های استان با توجه به تقاضای ستاد تنظیم بازار افزایش می‌یابد، گفت: قیمت گوشت قرمز در دهدشت و گچساران با تقاضای کمیسیون تنظیم بازار تغییر می‌کند.

روزبهی در خصوص نحوه نظارت بر واحدهای قصابی برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت بیشتر از قیمت مصوب شده، گفت: واحدهای بازرسی به صورت مستمر از واحدهای قصابی بازرسی می‌کند و با هرگونه افزایش قیمت بیشتر از قیمت مصوب شده برخورد می‌شود.