مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از برداشت میوه نارنگی در این استان خبر داد و گفت: تولید 60 هزار تن نارنگی در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، مسعود گرگیج با بیان اینکه هرمزگان در تولید نارنگی باکیفیت در کشور پیشرو است، اظهار کرد: به‌دلیل افزایش سطح زیر کشت، رعایت بهداشت باغ، انجام عملیات به‌باغی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها، تولید امسال نسبت به سال قبل یک درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده تولید نارنگی استان در منطقه سیاهو است، افزود: محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان‌های تهران و فارس فرستاده می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت نارنگی در استان 7 هزار و500 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از 60 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهای هدف شود.

گرگیج خاطرنشان کرد: اصلاح باغ‌های نارنگی سیاهو در سطح 50 هکتار، اختصاص نهال یارانه‌دار و تولید نهال سالم با استفاده از پایه‌های مقاوم و سازگار با منطقه از مهمترین برنامه‌های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری هستند.

وی عنوان کرد: برای اولین بار نارنگی سیاهو ثبت ملی شد و هم‌اکنون ثبت جهانی این محصول در حال پیگیری است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: فصل برداشت نارنگی در استان از اواخر دی‌ماه شروع و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.