امام جمعه فاریاب گفت: مشکلات برق و آب این شهرستان بیشتر به دلیل مصرف غیر قانونی و نامتعارف توسط مردم است که این امر مشکل شرعی نیز دارد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‎الاسلام علی رفیعی صبح امروز در همایش دهیاران و شوراها اظهار داشت: شوراها و دهیاران باید نهایت همکاری را برای انتقال مشکلات و ارائه آمار دقیق انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان در دو بخش آب و برق بیان داشت: مشکلات برق و آب بیشتر به دلیل مصرف غیر قانونی و نامتعارف توسط مردم صورت می‎گیرد که این امر مشکل شرعی نیز دارد.

رفیعی تصریح کرد: دهیاران و شوراها باید در بین مردم فرهنگ استفاده غیر مجاز از آب و برق را ترویج دهند.

امام جمعه فاریاب ادامه داد: همچنین دهیاران و شوراها باید از طرف مردم روحیه مطالبه‎گری داشته باشند و این روحیه را نیز به آنان انتقال دهند.

وی با تأکید بر شفاف‎سازی دهیاران و شوراها در بحث آمار مشکلات و کمبودها افزود: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی همان‎طور که در انتخابات دستشان برای مردم بالا است در مشکلات نیز همچنان بایستند و مشکلات را رفع کنند.

لزوم اولویت‎بندی بودجه روستاها توسط دهیاران

علی نیک‎نفس فرماندار فاریاب نیز در این نشست خطاب به دهیاران اظهار داشت: دهیاران می‎توانند، بودجه را در بخش‎های مختلف برای عمران و آبادی روستا صرف کنند بر همین اساس از آن‎ها درخواست می‎‎‎شود، این بودجه را در جاهایی که اولویت و ضرورت دارد، صرف کنند.

احمد لطفی مسوول امور مالی دهیاران در بحث ارزش افزوده اعتبارات دهیاران خواستار پیگیری جدی رفع این مشکل شدند.

همایش دهیاران و شوراها با حضور امام جمعه، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در محل سالن اجتماعات دیبرستان امام خمینی (ره) شهرستان فاریاب برگزار شد.