موسس وب سایت تاب‌آوری کشور قلب اصلی همه ارتباطات را تاب‌آوری دانست و گفت: اگر خانواده، مدرسه، دانشگاه و مراکز آموزشی با یکدیگر همکاری نکنند و درصدد رفع آسیب‌ها گام برندارند، مشکلات به سراغ تک‌تک آن‌ها می‌آید.

به گزارش مرور نیوز، محمد‌رضا مقدسی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه پروژه بهار شمبه که در سالن اجتماعات گل نرگس برگزار شد، اظهار داشت: در اطراف ما مشکلات فراوانی وجود دارد و باید برای مقابله با آن‌ها برنامه‌ریزی کرد که برگشت‌پذیری باشند.

قلب اصلی همه ارتباطات تاب‌آوری است

وی مواجه شدن با شرایط سخت را مهم توصیف کرد و ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از جمله دسترسی به مواد مخدر، سایت‌های مجازی، طلاق و... خانواده‌ها را تهدید می‌کند که باید برای پیشگیری از آن‌ها آموزش‌های لازم ارائه شود.

مدیر و موسس وب سایت تاب‌آوری کشور با بیان اهمیت ارتباط با هم‌نوع، اضافه کرد: ارتباط با مربی، خانواده، زوجین با هم، خواهر، برادر و... قلب اصلی همه ارتباطات تاب‌آوری است.

وی ادامه داد: اگر خانواده، مدرسه، دانشگاه و مراکز آموزشی با یکدیگر همکاری نکنند و درصدد رفع آسیب‌ها گام برندارند، مشکلات به سراغ تک‌تک آن‌ها می‌آید.

مقدسی با بیان اینکه فرزندان را باید انعطاف‌پذیر تربیت کرد، گفت: توانایی‌های فرزندان را باید براساس تاب‌آوری آشکار کرد.

گفتنی است، معرفی پروژه آموزشی بهار شمبه که ستون‌های اصلی توسعه تاب‌آوری، پیشگیری رشد مدار با تمرکز و تاکید بر فرزند‌پروری، تحکیم و توسعه مبانی خانواده با هدف سلامت اجتماعی مراقبت از کودکان و نوجوانان با حمایت و همراهی مهدکودک و پیش‌دبستانی سه ستاره بهار برگزار شد.