سرپرست بنیاد 15 خرداد گفت: کمک خیران در ساخت خوابگاه دانشجویی لازم است.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله حسن صانعی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی خوابگاه دخترانه 15 خرداد دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: ما کجای انقلاب بودیم و کجای مشکلات انقلاب را دیدم، هاشمی رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه با هم بودند.

وی با اشاره به اینکه جماعت برای این است که درد مردم را بفهمند افزود: من، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جدای از مقام و منزلتمان با هم رفاقت و دوستی داشتیم، اکبر هاشمی رفسنجانی همین تفکری که الان داشت در جوانی و نوجوانی نیز بر آن استوار بود.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس بنیاد 15 خرداد با بیان اینکه همه وسیله‌ای برای شناسایی خناسان وجود دارد گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند خناسان را اطلاع دهید ولی آیا الان کسی این کار را می‌کند.

صانعی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) از بدو زندگی در مقام دفاع از حق بود، از خمین تا اراک، تا قم، تا تبعید و... آنی از این فکر بیرون نیامد و همیشه دنبال زمینه‌ای بود، اما ایشان بصیر بودند و می‌دانستند چه موقع باید عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) آماده برای مبارزه بود، خود هم همه امکانات مبارزه را مطالعه می‌کرد، امام آمادگی حرکت برای انقلاب را داشت.

رئیس بنیاد 15 خرداد حفظ ناموس نخستین خواسته‌ای است که اسلام مورد توجه است اشاره و بیان داشت: آیا ما واقعا ادعای ناموس‌دوستی داریم یا بی‌تفاوتیم، اینکه دختران دانشجو به دلیل نبود خوابگاه مجبور به انصراف شوند درست نیست و این مسئله که پذیرش بومی و غیربومی با هم مخلوط شدند کاری اشتباه بود.

صانعی ادامه داد: اینکه برای ساخت مدرسه از ظرفیت خیران استفاده شود کار خوبی است ولی باید برای خوابگاه‌های دانشجویی نیز کاری صورت گیرد تا دانشجویی که از استانی دیگر برای تحصیل به این استان می‌آید جایی برای ماندن داشته باشد.