مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: تصفیه‌خانه پساب بیمارستان شفا اهواز فردا افتتاح و همایش بزرگ هوای پاک روز 3 بهمن ماه در مسجدسلیمان و چند افتتاحیه در مجموعه نفت و گاز مسجدسلیمان جهت کاهش آلودگی هوا برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در جلسه کارگروه گرد و غبار اظهارداشت: 29 دی ماه روز ملی هوای پاک است که برای گرامیداشت روز ملی هوای پاک برنامه‌هایی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته بیست و دومین سنجش آلودگی هوا را در رامشیر راه‌اندازی شد، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش در هفته هوای پاک پیش‌بینی شده اشت.

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: تصفیه‌خانه پساب بیمارستان شفا اهواز فردا افتتاح می‌شود و زنگ هوای پاک در یکی از مدارس اهواز به صورت نمادین به صدار در می‌آید.

وی عنوان کرد: فیلتراسیون یکی از کارخانجات آسفالت، نهال‌کاری در اکثر شهرها، همایش بزرگ هوای پاک روز 3 بهمن ماه در مسجدسلیمان و چند افتتاحیه در مجموعه نفت و گاز مسجدسلیمان در جهت کاهش آلودگی هوا از دیگر برنامه‌های تدوین شده در هفته هوای پاک هستند.

یکی از مشکلات بیمارستانهای کلانشهر اهواز عدم تصفیه پساب‌های بیمارستانی بوده که همواره مورد اعتراض فعالان محیط زیست بوده است.