مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه ورزش همگانی باید در کنار ورزش قهرمانی توسعه پیدا کند، گفت: هیئت‌های ورزشی یزد ملزم به ترویج ورزش‌های همگانی شدند.

به گزارش مرور نیوز، شریعتی در نشست شورای عالی ورزش استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در حوزه ورزش‌های همگانی نسبت به استان‌های کشور رشد قابل توجهی داشته اظهار داشت: در زمینه برگزاری همایش‌های کوه روی و دوچرخه‌سواری نخستین استان در بین استان‌های برخوردار و دومین استان در کل کشور قرار گرفتیم.

وی از رتبه دوم استان یزد در برگزاری همایش‌های پیاده روی خانوادگی در کشور خبر داد و گفت: در مجموع استان یزد در زمینه ورزش‌های همگانی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: به تمام هیئت‌های ورزشی استان یزد ابلاغ شد علاوه بر توجه به ورزش‌های قهرمانی، به همگانی کردن ورزش خود هم توجه داشته و در این راستا تلاش کنند.

شریعتی تصریح کرد: الان 26 رشته ورزشی در پارک بزرگ شهر وارد شده و مردم در این پارک با ورزش‌های مورد علاقه خود آشنا شده و در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: به این صورت، هیئت ورزش‌های همگانی استان یزد امکان استفاده از ظرفیت 46 هیئت دیگر برای توسعه ورزش همگانی را بدست آورده و به این صورت امکان این موضوع بیش از پیش فراهم می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه ورزشی یزد وجود دارد، بحث ورزش کارمندان است که نتوانستیم در این عرصه به رتبه‌های برتر کشوری دست پیدا کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه در این زمینه طرح‌هایی برای بهبود جایگاه استان یزد ارائه شده، گفت: اجرای این طرح‌ها منوط به مصوبه شورای ورزش و جوانان استان یزد است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث فوتبال ساحلی کشور، استان یزد که هیچ ساحل و دریایی ندارد یکی از متقاضیان متعدد کنفدراسیون آسیا برای برگزار مسابقات بوده و با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در این ورزش این مجوز به یزد داده شده است.