رئیس دفاتر انجمن سینمای جوانان استان همدان با اشاره به اینکه عدم حمایت ارشاد موجب کاهش شدید هنرجویان در انجمن شد گفت: کمبود منابع مالی، عدم مناسب‌سازی فضا و تجهیزات مورد نیاز از عوامل کاهش تعداد هنرجویان در سینمای جوان بود.

به گزارش مرور نیوز حبیب الله حیدری، اظهار داشت: سال گذشته با فعالیت‌های گسترده و حمایت‌های انجام گرفته از سوی ستاد مرکزی توانستیم در بخش آموزش، پذیرای بیش از 350 هنرجو در رشته‌های فیلم‌سازی، عکاسی، تدوین، فیلم‌نامه‌نویسی و انیمیشن باشیم.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده از کمیت قابل ملاحظه و مناسبی برخوردار بودیم افزود: ولی به دلیل عدم حمایت‌های کافی و لازم از سوی اداره کل ارشاد همدان، کمبود منابع مالی، عدم مناسب‌سازی فضا و تجهیزات مورد نیاز هنرجویان، این رقم امسال با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شد.

حیدری عنوان کرد: هر چند در سال‌های پیشین هم از همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی استان بهره‌مند نشدیم اما امسال علی‌رغم تلاش بیشتر اما توانی برای کیفی و کمی‌تر کردن فضا نبود و البته امید داریم با تغییر مدیریتی در انجمن سینمای جوانان ایران که اتفاق افتاد، نگاه ویژه وی و همچنین ریاست سازمان سینمایی کشور و اصلاح نگاه مدیریت محترم فرهنگی استان به انجمن در سال 1396 شاهد حمایت‌های بیشتری باشیم و بتوانیم قدردان زحمات و تعهد هنرمندان حوزه سینما در شهر و استان همدان باشیم.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل سینمای جوان همدان تصریح کرد: انجمن سینمای آماتور همدان در سال 1362 با مدیریت امیر شهاب رضویان به نام انجمن سینمای جوانان همدان تغییر نام داد.

رئیس دفاتر انجمن سینمای جوانان استان همدان افزود: در این مدت 32 ساله با همراهی و مدیریت نیروهای توانمند این انجمن توانسته افتخارات و موفقیت‌های فراوانی را در همدان ثبت و ضبط کند.

حیدری عنوان کرد: از فروردین ماه سال 1360 تاکنون هادی شایسته، امیر شهاب رضویان حمید شریف زاده، مصطفی دیویجینی، مجید فلاحی، بابک رضاپور، مجید عزیزیان، مسعود ویژه مدیریت این مجموعه را برعهده داشته‌اند.