فرماندار نهاوند بااشاره به پیگیری ایجاد یک ایستگاه 7 مگاواتی برق خورشیدی درنهاوند گفت: ایجاد ایستگاههای برق خورشیدی از برنامه های اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از هدر رفت منابع ملی است.

به گزارش مرور نیوز، کریم حمیدوند پیش از ظهر یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی نهاوند بابیان اینکه از جمله مولفه های تاثیر گذار در بحث اقتصاد مقاومتی موضوع صرفه جویی، استفاده از تولیدات داخلی و جلوگیری از اسراف توسط مردم است، گفت: فرهنگ سازی در بین مردم و ایجاد باور عمومی نسبت به این قضایا کمک قابل توجهی به رشد اقتصادی و رونق آن دارد.

وی افزود: بر اساس آمارها مصرف سرانه آب و گاز و سایر انرژیها در کشور ما بیش از سرانه دنیاست و این باعث مصرف منابع ملی و هدر دادن آن می شود که این مسئله زیبنده جامعه اسلامی نبوده و باید در این زمینه کارفرهنگی صورت گیرد.

وی با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و عزم دولت برای حرکت عملی در این زمینه گفت: خوشبختانه دولت خیلی خوب به مسئله اقتصاد مقاومتی پرداخت و در این زمینه به صورت عملیاتی وارد کار شد و حتی وزرای خود را برای نظارت بر اجرای برنامه ها به استانهای مختلف فرستاد تا از نزدیک کارها را رصد کنند.

پیشرفت 40 کیلومتری راه آهن همدان به کردستان

حمیدوند پیشرفت 40 کیلومتری راه آهن همدان به کردستان در مدت زمان کوتاهی را نشان دهنده نظارت جدی بر اجرای طرحها و برنامه ها عنوان کرد و افزود: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چند وقت پیش به استان سفر کرد و اعتباراتی را برای راه آهن اختصاص داد که در فاصله سفر قبلی و سفر چند روز گذشته که زمان زیادی نیز نبود راه آهن همدان به کردستان با پیشرفت 40 کیلومتری روبرو شد که این مسئله نشان دهنده عزم عملی دولت و نظارت بر اجرای طرحهای اقتصادی است.

وی گفت: نمونه این کار در بخشهای دیگر در سراسر کشور در حال اجرا است که نشان می دهد بر کارها به خوبی نظارت می شود و دولت تلاش عملی برای توسعه اقتصادی دارد.

وی ایجاد و رشد ایستگاههای برق خورشیدی را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از هدر رفتن منابع ملی عنوان کرد و گفت: تا قبل از روی کار امدن دولت تدبیر در استان همدان فقط یک مگاوات برق خورشیدی وجود داشت که در حال حاضر این میزان به 14 مگاوات رسیده و 3 ایستگاه هفت مگاواتی نیز در دستور کار استان قرار داد که ما تلاش داریم یکی از آنها را در نهاوند ایجاد شود.

وی به مزایای برق خورشیدی اشاره کرد و گفت: با اجرای برق خورشیدی که یک انرژی پاک و سالم است در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش مصرف آب به عنوان یک منبع حیاتی کشور صرفه جویی می شود که این مسئله همان تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل است.

وی با بیان اینکه برجام تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است، افزود: با اجرای برجام کمک خوبی به تحقق اقتصاد مقاومتی شد که اگر چه ممکن است برای برخی ملموس نباشد اما اگر دقیق شویم می توانیم این دستاوردها را که در خدمت توسعه اقتصادی است، مشاهده کنیم.

امام جمعه نهاوند نیز در این جلسه ضمن تسلیت شهادت تعدادی از آتش نشانان در ضایعه پلاسکو و قرائت فاتحه برای این عزیزان گفت: این حادثه را از 2 منظر می توان به عنوان درس عبرت برشمرد.

دنیا قابل اعتماد نیست

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی بابیان اینکه دنیا قابل اعتماد نیست و شاهد آن بودیم که تنها ظرف چند ساعت چه ثروت عظیمی تبدیل به خاکستر شد، گفت: این به ما نشان می دهد که نباید به دنیا دل ببندیم.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که در روایات از معصومین (ع) به مکرر آمده «مال دنیا خیر است اگر به عنوان وسیله به آن نگاه شود و شر است اگر به عنوان هدف به آن نگاه شود» و نگاه کردن به عنوان هدف به دنیا باعث غافل شدن از قبر و قیامت و خدا می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند بابیان اینکه هر مصیبتی که به شما میرسد نتیجه اعمال شماست و اگر اینگونه حوادث به وقوع می پیوندد به خاطر گناهان و خطاهایی است که ما به آن مرتکب می شویم، گفت: این به معنی آن است که باید در اعمال و رفتار روزمره خود خداوند را مد نظر قرار دهیم.