فرمانده انتظامی استان با اعلام کشف 6 هزار و 440 کیلوگرم انواع موادمخدر از افزایش 26 درصدی میزان کشفیات و 32 درصدی دستگیری عاملان تهیه، تولید و توزیع مواد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار روح‌الامین قاسمی در تشریح اقدامات و فعالیت‌های گوناگون و متنوع حوزه مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: بسیاری از جرایم توسط افرادی رخ می‌دهد که به نوعی گرفتار بلای اعتیاد هستند .

این مسئول انتظامی با اشاره به سهم بالای معتادان در سرقت‌های خرد، تصریح کرد: بسیاری از این افراد برای تامین هزینه‌های اعتیادشان، دست به سرقت زده و اموال سرقتی را به بهایی ناچیز می‌فروشند .

وی ورود همه جانبه تمام نهادها و دستگاه‌ها برای مقابله با این معضل شوم را مورد تاکید قرار داد و گفت: حرکتی فراگیر و ملی برای ریشه‌کنی بلای خانمانسوز اعتیاد باید شکل گیرد .

فرماندهی انتظامی استان سمنان در ادامه به نتایج برخورد قاطع و مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ اشاره کرد و از کشف 6440 کیلوگرم انواع موادر مخدر از ابتدای امسال تا پایان دی ماه خبر داد .

وی افزود: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش یافته است .

به گفته سردار قاسمی، در این مدت 75 باند قاچاق موادمخدر منهدم شد و 3845 نفر شامل مصرف‌کننده، خرده فروش و قاچاقچی شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده‌اند.

فرماندهی انتظامی استان سمنان با اعلام افزایش 32 درصدی دستگیرشدگان ادامه داد: متاسفانه 193 نفر از این افراد، زن هستند.

وی همچنین از کشف 54 هزار و 242 عدد انواع قرص و آمپول روان‌گردان در 10 ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: پلیس فضا را برای متخلفان ناامن می‌کند.

فرمانده انتظامی استان، اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشگیرانه را باهدف کاهش اعتیاد ضروری خواند و اظهار کرد: پلیس در این حوزه نیز اقدامات موثری داشته که برگزاری 620 نوبت جلسات آموزش همگانی، اجرای 80 مورد برنامه‌های مشارکتی از جمله برپایی نمایشگاه‌های دائمی، همایش‌ها و کارگاه‌های مشترک از جمله این برنامه‌هاست.