برگزاری 13 یادواره شهید، برپایی نمایشگاه عکس شهدا و نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان کرمانشاه از جمله برنامه های دهه فجر است.

به گزارش مرور نیوز، کورش محرابی مسئول کمیته روستایی و عشایری دهه فجر کرمانشاه امروز سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه فجر اظهار داشت: مهم ترین برنامه های جهاد کشاورزی از 11 بهمن با فضا سازی و نصب پلاکاردهای متناسب آغاز خواهد شد.

وی افزود: همزمان با 12 بهمن و مراسم غبار روبی مزار شهدا یک اکیپ خدمات رسانی به روستائیان و عشایر آرد دولتی با هزینه حمل و نقل رایگان در بین روستائیان توزیع خواهند کرد.

محرابی یادآور شد: همچنین مایه کوبی و واکسیناسیون تب برفکی دام های روستائیان و عشایر به صورت رایگاه در دهه فجر انجام می شود.

وی به انجام فعالیت های ترویجی و فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: یک گروه امور اراضی برای حراست از تغییر کاربری اراضی و روشنگری در این خصوص به روستاها اعزام خواهند شد.

محرابی تصریح کرد: در ایام دهه فجر، گوشت منجمد با قیمت مصوب دولتی در بین روستاها و عشایر و همچنین بخش شهری توزیع خواهد شد.

وی ابراز داشت: یک اکیپ متشکل از روحانی، پزشک، دامپزشک، کارشناس کشاورزی و یک مصحح قرائت نماز در طول ایام دهه فجر به روستاها اعزام و فعالیت خواهند کرد.

محرابی از در اختیار گذاشتن 1000 قطعه پرچم به مراکز خدمات روستایی خبر داد و گفت: 57 جشن انقلاب در دهستانها و بخش های استان با حضور روستائیان اجرا خواهد شد و رکود جشن انقلاب در روستاها پس از چند سال شکسته خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح بیش از 100 پروژه در روستاهای استان سخن گفت و افزود: مسابقات متعدد کتاب خوانی، تیراندازی ویژه پرسنل جهاد کشاورزی، مسابقات قرآنی ویژه روستائیان که در پایان منتخبین مسابقه قرآنی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

محرابی اذعان داشت: مراسم تجلیل از زنان نمونه روستایی و عشایری و همچنین کشاورزان نمونه که در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید در استان نقش بسزایی داشته اند در دهه فجر انجام خواهد شد.

وی به میز گرد تلویزیونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران تابعه خبر داد و گفت: در دهه فجر یک روز به عنوان روز درهای باز مشخص شده که در آن(۱۳ بهمن) مدیران بدون واسطه به پرسش های کشاورزان پاسخ خواهند داد.

محرابی تعداد جهادگران شهید را 124 شهید اعلام کرد و بیان داشت: در دهه فجر از خانواده شهدا و ایثارگران روستایی دیدار و دلجویی بعمل خواهد آمد.

همچنین مرتضی قاسمی رئیس اداره فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: برنامه های دهه فجر 12 بهمن با اعزام اکیپ های آبرسان به روستاها آغاز خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جشن ویژه انقلاب با حضور 14 ایل و روستا در یکی از مراکز گرمسیری از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر است.

قاسمی خاطر نشان کرد: همچنین همایش سران طوایف و ایلات وعشایر در این ایام برگزار خواهد شد.

وی از دیدار مسئولین با امام جمعه کرمانشاه خبر داد و افزود: ترتیبی اتخاذ شده که در دهه فجر روستائیان و عشایر با مدیران استانی دیدار کنند.

رئیس اداره فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اذعان داشت: در روز 22 بهمن عشایر و روستائیان با لباس محلی در مراسم راهپیمایی به صورت ویژه حضور خواهند داشت.

سعید امیری، رئیس اداره تبلیغات و فرهنگی امور ایثارگران استان کرمانشاه و دبیر کمیته ایثارگران گفت: از برنانه های دهه فجر برگزاری یادواره شهدا است که با مشارکت همه دستگاهها اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این راستا 13 یادواره شهید برگزار خواهد شد که برای هر شهرستان یک یادواره در نظر گرفته شده است.

قاسمی اظهار داشت: همچنین در دهه فجر با همکاری کمیته عشایری و بخشداری ها در نظر است پرچم مزار شهدا تعویض شوند.

امیری خاطر نشان کرد: حضور یک ایثارگر در مدارس شاهد و نواختن زنگ انقلاب توسط آنها از دیگر برنامه های کمیته ایثارگران است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه عکس شهدا خبر داد و افزود: سخنرانی پیام آوران ایثار که به بیان خاطرات و وصف دوران انقلاب در مدارس خواهند پرداخت از تاثیرگذارترین برنامه ها در طول دهه فجر در مدارس است.