مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ‌بوشهر گفت: طرح‌های حرفه و مهارت‌آموزی استان ‌براساس ظرفیت‌های استان و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی و تدوین شده است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نشست با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تقاضامحور بوده و براساس اطلس مهارتی و آمایش سرزمینی ارائه می‌شوند، اظهار داشت: بر این اساس، دیگربه شیوه گذشته عمل نمی‌کنیم و در هر منطقه با ایجاد یک کارگاه به ارائه آموزش‌های فنی در چند حرفه و رشته محدود و تکراری بپردازیم بلکه آموزش‌ها براساس نیاز بازار کار به مهارت آموزان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی براساس تقاضامحور تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نگرش و رویکرد تقاضامحور همسو با تغییرات و پیشرفت‌های تکنولوژی زمینه توسعه منطقه را فراهم می‌سازد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بر آموزش نیروی انسانی ماهر متخصص متناسب با نیاز بازار کار و صنایع به ویژه صنعت نفت و گاز تاکید کرد و گفت:شرایط برای ایجاد تحول در استان در حوزه اشتغال فراهم است و فنی و حرفه‌ای توانایی لازم را دارد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها و صنایع این مهم را محقق سازد.

کازرونی با اشاره به نقش اجرای اشتغال‌زایی درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیرکردن گسترده آموزش‌های مهارتی در جامعه و نیز ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در استان بوشهر سبب تحقق برنامه‌های اشتغال جوانان و افزایش سطح اقتصادمقاومتی می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح‌های حرفه و مهارت آموزی استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های استان و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی و تدوین شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نیروگاه اتمی گفت: این تفاهم‌نامه مهمترین برنامه‌های فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر برای ارتقا و تقویت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای برای جوانان و کارآموزان است.

وی خاطر نشان کرد: این مهم در راستای افزایش سطح اشتغال، ارائه آموزش‌های لازم و ارزش دادن به مهارت‌ها که والاتر از مدرک است مورد توجه قرار دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به نقش و اهمیت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای در فراهم سازی زمینه‌های اشتغال و بهره مندی از فرصت‌های آموزشی مناسب، در راستای فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی و محروم بیان کرد: یکی از راه‌های بارز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور، ایجاد کارگاه‌ها و مراکز تولیدی است.

کازرونی بیان کرد: شاید تنها راه نیز همین باشد که به سمت توسعه کارگاه‌های تولیدی در کشور حرکت کنیم، و این میسر نمی شود جز با توانمندسازی روستائیان و مهیا کردن زمینه‌های ورود آنان به بازار کار و اشتغال که این نیز با ارائه آموزش های مهارتی میسر می‌شود.