رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سرمایه‌گذاری 450 میلیارد تومانی ستاد حضرت امام(ره) در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «محمد مخبر» در جمع خبرنگاران افزود: برای 8000 نفر در این استان شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کشور خاطرنشان کرد: گفته می‌شود ایران کشور خشکی است که البته این موضوع درست است و باید متناسب با وضعیت استان‌ها برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان نمونه‌ای در کشور است اما بیکاری در این استان فوق‌العاده بالا است در حالی که ظرفیت‌های خوب و فوق‌العاده‌ای برای ایجاد اشتغال دارد و باید نهضت عمومی برای برطرف کردن بیکاری در این استان و کشور ایجاد شود.

رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع نفت، پوشش جنگلی مناسب، وضعیت آبی فوق‌العاده بعد از استان خوزستان است و 27 هزار نفر جمعیت بیکار شایسته مردم این استان نیست.

مخبر با اشاره به برنامه‌ریزی سه ساله برای کاهش پنج درصدی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر امروز ما به کهگیلویه و بویراحمد 600 طرح اجرایی، زیربنایی و اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی 5000 نفر برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های گذشته این ستاد در استان برای 3000 فر فرصت شغلی ایجاد شد که ان‌شاءا... با 5000 فرصت برنامه‌ریزی در برای مردم این استان 8000 فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم به 19 هزار فرصت شغلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در این استان برسیم.

رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به این‌که برای 31 استان کشور خصوصاً مناطق محروم این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود، افزود: در استان‌های محروم کارها و طرح‌های وسیعی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مخبر یادآور شد: در این سفر 27 طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری 238 میلیارد تومان برنامه‌ریزی شد، ضمن این‌که قبلاً 63 میلیارد تومان برای اجرای یکسری از طرح‌ها و ایجاد اشتغال 240 نفر در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر متعهد شدیم که 17 مدرسه، 13 مسجد، 10 مرکز بهداشتی و درمانی، بهسازی آسفالت 10 روستا، احداث مجتمع آبرسانی 17 روستا، دو پل و دو باب کتابخانه احداث کنیم.

رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: هم‌چنین چیزی قریب به 500 واحد منزل محرومین را با مشارکت بنیاد مسکن احداث می‌کنیم و وام قرض‌الحسنه به متقاضیان و 100نفر زن سرپرست خانوار اعطا می‌شود.

مخبر اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 29 مدرسه و 27 مسجد در استان احداث کرده است.