نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وضعیت آسیب‌های اجتماعی در قروه و دهگلان، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در این دو شهرستان را یک ضرورت خواند.

به گزارش مرور نیوز، علیمحمد مرادی پیش از ظهر امروز در دومین نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور با محوریت سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه و با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، رئیس سازمان بهزیستی کشور، استاندار و چهار نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ستادی و استان‌های سراسر کشور و با محوریت سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه در سنندج، اظهار داشت: خداوند در قرآن بر انفاق تاکید کرده است و کار رسیدگی به وضعیت محرومین نوعی انفاق است که سازمان بهزیستی مسوولیت این امر خطیر را برعهده دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: سایر مسوولان و ما نمایندگان مجلس نیز به دلیل کار حساس و مسوولیت خطیر بهزیستی، این دستگاه را حمایت خواهیم کرد تا خدمتگزاری بیشتری به جامعه هدف خود داشته باشند.

مرادی به وضعیت دو شهرستان قروه و دهگلان در زمینه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی، ضرورت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در این دو شهرستان را دوچندان کرده است.

وی افزود: بهزیستی شهرستان دهگلان نیز چارت تشکیلاتی یک اداره را ندارد لذا لازم است که این وضعیت ارتقا یابد تا مردم نیازمند و کم‌توان این شهرستان بیشتر از خدمات این سازمان حمایتی منتفع شوند.

این نماینده مجلس همچنین از وجود 150 پرونده پشت نوبت بهزیستی در قروه و دهگلان خبر داد و گفت: توجه به این افراد نیازمند مستلزم نگاه ویژه مسوولان ارشد بهزیستی است.

مرادی همچنین با یادآوری فعالیت‌های انجمن معلولین باران قروه، گفت: این انجمن با مجوز رسمی سازمان بهزیستی، ضمن کسب موفقیت در جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین، برای 102 نفر معلول شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: عضویت 3 هزار و 500 مددجو در این انجمن موجب رضایت نسبی از فعالیت‌های آن بلاخص در حوزه توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR است که مجتمع خیریه آن سال گذشته توسط ریاست سازمان بهزیستی افتتاح شد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: احداث مرکز خیریه معلولان ذهنی و سالمندان و اتمام ساختمان در حال احداث مرکز نگهداری وینسار نیاز به توجه ویژه آقای محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی دارد.