فرماندار اردبیل گفت: هم‌اکنون بسیاری از مراکز تجاری و خدماتی در اردبیل فرسوده بوده و این مراکز ایمن‌سازی می‌شوند.

به گزارش مرو نیوز، جواد زنجانی ظهر امروز در بازدید از بافتهای فرسوده اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون بسیاری از مراکز تجاری و خدماتی در اردبیل فرسوده هستند و باید با برنامه‌ریزیهای اساسی این مراکز به صورت استاندارد ایمن‌سازی شوند تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از مغازه‌ها، مراکز تجاری و خدماتی در اردبیل با بافتهای سنتی و فرسوده بوده است که در برخی از این مراکز احتمال ریزش بسیار بالاست و نیاز است هرچه زودتر اقدامات لازم و اساسی برای بازسازی انجام شود.

فرماندار اردبیل بیان کرد: حفاظت از جان انسانها و مردم یک اولویت اساسی برای مسئولان بوده است و در این زمینه باید دستگاههای اجرایی و متولی نسبت به شناسایی بافتهای فرسوده مراکز تجاری و خدماتی اقدام کنند و در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم و اساسی را انجام دهند.

زنجانی گفت: اگر امروز نکات ایمنی در ساخت و سازها به طور استاندارد رعایت شود، بی‌شک گام بزرگی در کاهش آسیبها و صدمات احتمالی خواهیم داشت، چرا که استانداردسازی واحدهای تجاری، خدماتی، و تولیدی یک امر ضروری است و علاوه بر متولیان دستگاههای اجرایی در این زمینه مالکان واحدها نیز باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در شهرستان اردبیل نیز بافتهای فرسوده و واحدهای تجاری با بافت سنتی وجود دارد که انتظار می‌رود این واحدها و مراکز به شکل ویژه استانداردسازی شوند تا بتوانیم با ایمن‌سازی این واحدها جان و مال مردم را از خطرات احتمالی حفظ کنیم.