امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه دشمن میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا بین مردم در کشور تفرقه ایجاد کند گفت: باید نگاهمان به ولایت باشد و از خداوند بخواهیم تا عاقبت به خیر شویم.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام محمد صباحی امروز در بیان خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان اظهار‌ داشت: انسان نباید به چیزی دل ببندد که هر زمان امکان دارد از آن جدا شود.

وی با اشاره به نامه 31 حضرت علی‌(ع) به فرزندش امام حسن مجتبی‌(ع) در نهج‌البلاغه گفت: حضرت در این نامه می‌نویسد، ای پسرم بدان تو برای آخرت آفریده شده‌ای و نه برای دنیا، برای فنا آمده‌ای و نه برای بقا، برای مرگ آمده‌ای و نه برای زندگی و تو در منزلگاهی قرار داری که هر لحظه ممکن است از دنیا بروی.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه دنیا گذرگاهی بیش نیست و حتی پیامبران الهی از دنیا رفته‌اند افزود: باید دنیا را فقط برای رسیدن به سعادت و کمال انتخاب کنیم و از دلبستن به آن پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه در هر حال زمان مرگ انسان فرا می‌رسد، با تسلیت شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در فاجعه پلاسکو خاطر‌نشان کرد: در روایات آمده است کسی که برای نجات مردم از سیل و آتش جان خود را از دست می‌دهد، عاقبتش بهشت است.

صباحی با بیان اینکه چه بهتر که زمان مرگ انسان در مسیر خدمت به مردم و عبادت خداوند باشد گفت: مرگ امان نمی‌دهد و باید مراقبت شود که مرگ انسان در لحظه‌ای که گناه می‌شود، نباشد و هیچ مسئله‌ای مثل مرگ برای انسان روشن نیست و هیچکس از زمان مرگ خود خبر ندارد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر و برگزاری جشن‌های انقلاب هستیم افزود: حوادث سال‌های انقلاب کم کم جنبه تاریخی به خود می‌گیرد و بسیاری از افرادی که در آن زمان بودند از دنیا رفتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیاری از یاران امام در طول انقلاب نیز به دیار باقی شتافتند و ما مانده‌ایم با اسنادی که از انقلاب اسلامی بر جای مانده است.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه مهم‌ترین سند مکتوب انقلاب اسلامی، وصیتنامه سیاسی الهی امام راحل است افزود: توصیه همه مراجع و علما تبیین و اهمیت دادن به این وصیتنامه است.

وی با اشاره به اینکه تبدیل شدن وصیتنامه امام به مطالبه عمومی مردم دغدغه مقام معظم رهبری است گفت: وصیتنامه امام خمینی‌(ره) باید در خانه‌ها وجود داشته باشد و آن را با دقت مرور کنیم.

صباحی با تاکید بر اینکه عمل به وصیتنامه امام را باید از مسئولان کشور بخواهیم و باید مطالبه‌گری شود ابراز‌ داشت: امام در وصیتنامه خود آورده است که به همه نسل‌های حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر می‌خواهید حکومت الله برقرار باشد و دست استکبار از کشور کوتاه شود نباید انگیزه الهی خود را از دست بدهید.

وی با خواندن فرازهایی از وصیتنامه امام خمینی‌(ره) گفت: امام بر ایمان و اتحاد مردم به عنوان دو رکن اصلی انقلاب تاکید داشتند و باید بدانیم اجتماع ما که با وحدت کلمه همراه باشد، دشمن را فراری می‌دهد.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه دشمن میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا بین مردم در کشور تفرقه ایجاد کند افزود: باید نگاهمان به ولایت باشد و از خداوند بخواهیم تا عاقبت به خیر شویم.