رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بر لزوم توجه و بازخوانی نسل جوان به مدل، مبنا و جنس انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‎الاسلام احمدرضا احمدی ظهر امروز طی نشستی با گروه خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: نسل جوان باید مدل، مبنا و جنس انقلاب اسلامی را به خوبی شناخته و آن را بازخوانی کند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با بهره‎گیری از مبانی بعثت، نهضت انقلاب اسلامی را ایجاد کردند و با شعارهای پیغمبر (ص)، شریعت و قرآن این انقلاب را تا پیروزی آن پی گرفتند .

رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امتداد بعثت پیغمبر اکرم (ص) است، افزود: مدل انقلاب اسلامی در قیام امام راحل، مدل غدیر است به این معنا که استمرار بعثت در ولایت متبلور می‎شود اگر ولایت نبود بعثت ناتمام می‎ماند.

احمدی گفت: امام راحل با این مدل جامعه دینی را تحت عنوان ولایت مطلقه فقیه برانگیخت، گفت: هر آنچه که اختیار امام معصوم (ع) و خداوند بود را در نگاه حکومت اسلامی به عالم فقیه مهذب واگذار کردند و همه شرایط امامت را در ولایت فقیه مجسم ساختند، در این مدل امام، مردم متدین را در مقابل رژیم منحوس پهلوی بسیج کردند.

وی نقش ولایت فقیه را در پیروزی انقلاب اسلامی مهم دانست و تاکید کرد: با قاطعیت می‎توان ادعا کرد مدل انقلاب اسلامی نیز در امتداد غدیر و بعث است.

رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: سومین مولفه انقلاب اسلامی که باید مورد بازخوانی قرار بگیرد جنس انقلاب اسلامی است هر قیام و حرکتی دارای یک جنس است، یک قیام دارای ماهیت ماتریالیستی یا معنوی است جنس انقلاب اسلامی جنس نهضت حماسه سالار شهیدان در عاشوراست.

احمدی افزود: امام با بهره‎گیری از نگرش دینی و اعتقادی مردم جنس انقلاب خود را معرفی کرد و در عاشورای حسینی این عقیده امام برجسته می‎شود، در محرم 1357 انقلاب اسلامی به یک پدید ه جهان اسلام در می‎آید.

وی با اشاره به اینکه باید جنس نهضت حسینی را بشناسیم، اظهار کرد: جنس این نهضت، تکلیف‎مدارانه بود بنی‎امیه بر آن بودند که اسلام ناب را نابود کنند امام حسین (ع) با احساس تکلیف ممانعت کردند تا از بدعت‌گذاری انقلاب و قیام جلوگیری شود.

رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: در رژیم منحط پهلوی می‎بینیم که دین به عنوان یک حقیقت پذیرفته شده در میان عموم مردم مورد تهاجم رژیم پهلوی قرار می‎گیرد و منابع مسلمانان مورد تعدی می‎گیرد لذا امام به عنوان رهبر فرهنمند انقلاب اسلامی با تعریف جنس قیام خود مبتنی بر قیام امام حسینی آن را آغاز و به پیروزی رساندند.

احمدی بیان کرد: جوانان باید به مبنا، مدل و جنس انقلاب اسلامی بیش از پیش توجه کنند تا به عظمت انقلاب اسلامی پی ببرند.