استاندار البرز گفت: رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها است.

به گزارش مرور نیوز،‌ سیدحمید طهایی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف ما برای رسیدن به اقتصادی پویا، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه دستگاه‌ها در استان البرز موظف بر عملیاتی کردن این مهم شده و باید گزارش‌های لازم را در این زمینه به استانداری ارائه دهند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه توانایی‌های استان البرز برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بالا است، افزود: استان البرز با داشتن ظرفیت‌هایی چون شهرک‌های صنعتی و فرودگاه پیام و توانایی‌های کشاورزی و گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب شود.

طهایی تأکید کرد: استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها می‌تواند توان اقتصادی این استان و کشور را به خوبی ارتقا دهد.

وی با اشاره به وجود 3 هزار و 500 شرکت صنعتی و تولیدی در این استان خاطرنشان کرد: شرکت‌های نیمه فعال و غیرفعال در این استان باید شناسایی شده و آنها به چرخه تولید و صنعت بازگردند.

استاندار البرز با اشاره به تشکیل ستاد رفع موانع تولید افزود: در این زمینه این ستاد با هدف بررسی واحدهای مشکل‌دار تشکیل شد تا بتواند با بررسی و نظارت بر فعالیت این واحدها آنان را دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه اکثر این واحدها مشکلات مالی دارند، ‌گفت: تعامل و همکاری بانک‌ها به این گونه واحدها و ارائه تسهیلات به صاحبان این واحدها از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه تاکنون اقدامات مثبتی در راستای رفع مشکلات واحدهای نیمه فعال و غیرفعال در این استان انجام شده است، افزود: باید تلاش کنیم تا صنعت و تولید را در استان البرز احیا کرده و گام‌های خود را به سمت توسعه اقتصادی برداریم.

طهایی در ادامه به توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: با اقدامات انجام شده از سوی دولت لذا هم‌اکنون سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این زمینه و برای رونق بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز باید بسترهای لازم فراهم شود تا بتوانیم در جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی موفق‌تر عمل کنیم.

استاندار البرز تأکید کرد: با حضور سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی خوبی در استان و کشور باشیم لذا با توجه به ظرفیت‌هایی که استان البرز در زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد باید به این مهم بیش از پیش توجه کرد.

طهایی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را از دیگر مهمترین راهکارهای رسیدن به اقتصادی پویا دانست و ادامه داد: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و خرید کالای ایرانی می‌توانیم مسیر توسعه و پیشرفت را بهتر طی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم با خرید کالای ایرانی می‌توانند حمایت خود را از بازار داخلی انجام دهند، ‌افزود: البته برای تحقق این مهم و نهادینه شدن فرهنگ خرید کالای ایرانی در بین مردم، تولیدکنندگان نیز باید کالاهای خود را با کیفیت‌تر تولید کنند تا بتوانند در جذب مشتری موفق عمل کنند.

استاندار البرز گفت: با ارتقای کیفیت محصولات داخل می‌توانیم علاوه بر جذب مشتری در داخل، بازارهای بین‌المللی را نیز به خود اختصاص دهیم و در صادرات محصولات نیز موفق عمل کنیم.

وی وجود مراکز گردشگری در این استان را از دیگر راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: جاذبه‌های گردشگری در این استان بسیار زیاد است اما برای جذب گردشگر نیاز داریم تا بسترهای لازم را فراهم کنیم.

طهایی توسعه مراکز خدماتی و رفاهی را از مهمترین نیازهای جذب گردشگر اعلام کرد.