کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده با توجه به وزش بادهای شدید در نقاط مختلف استان، احتمال سقوط اشیاء و درختان در معابر و گذرگاه‌ها و خسارت به خطوط انتقال برق وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز علی ملاشاهی اظهار داشت: با تقویت جریانات مرطوب از روز چهارشنبه هفته جاری شاهد رشد ابر در سطح استان خواهیم بود؛ به طوری که روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط برای وقوع بارش‌های پراکنده رگباری همراه با رعد و برق و تندباد موقتی با احتمال تگرگ در سطح استان مهیا است که در برخی نقاط می‌تواند به صورت موقت روان‌آب ایجاد کند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه هفته جاری در 5 شهرستان منطقه سیستان، شهرستان زاهدان و شمال غرب استان رخ می‌دهد و روز جمعه شدت بارش‌ها در نواحی مرکزی و با شدت کمتر در نواحی جنوبی‌تر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان وزش بادهای شدید جنوب- جنوب غربی و در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده در شهرهای شمالی استان وزش بادهای شدید با جهت شمال- شمال غربی انتظار می‌رود.

ملاشاهی ادامه داد: بنابراین در روزهای پنجشنبه تا شنبه ضمن درخواست رعایت موارد ایمنی و توجه به احتمال سقوط اشیاء و درختان در معابر و گذرگاه‌ها و احتمال خسارت به خطوط انتقال برق، از هم استانی‌های عزیز در این مناطق درخواست می‌شود آمادگی خود را در مقابله با حوادث احتمالی در پی وزش باد شدید را بالا ببرند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فاصله زمانی و احتمال تغییر در الگوی نقشه‌های هواشناسی، اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.