هشت طرح اقتصادی، بهداشتی و آموزشی با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در محلات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، با حضور محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی در نخستین روز از ایام الله فجر انقلاب اسلامی، هشت طرح اقتصادی، بهداشتی و آموزشی با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در محلات به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل دو مدرسه خیرساز، یک سالن ورزشی در مدرسه سیدآبادی محلات، سه طرح بهداشتی و درمانی، المان سنگی شهر نیم‌ور و یک کارخانه سنگبری است.

دبیرستان دوره اول سید‌آبادی در شهرستان محلات دارای 1342 متر مربع فضای آموزشی و 12 باب کلاس درس است که در سه طبقه احداث شده و نیز دارای 660 متر مربع سالن ورزشی است. این دبیرستان همچنین دارای 71 متر مربع فضای سرایداری و 3575 متر مربع محوطه‌سازی، 249 متر طول دیوارکشی بوده که سازه آن از نوع فلزی و نمای آن نیز سنگ است و از سیستم گرمایشی مرکزی موتورخانه استفاده می‌کند. برای بهره‌برداری از این دبیرستان 22 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که این میزان اعتبار از محل پرداخت‌های خیرین مدرسه‌ساز تامین شده است.

دبستان منتهی اسماعیل بیگی دارای 1342 متر مربع فضای آموزشی و 12 باب کلاس درس بوده که در 3 طبقه احداث شده است. برای بهره برداری از این دبستان 14 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که این میزان اعتبار از محل پرداخت‌های خیرین مدرسه‌ساز تامین شده است.

پروژه‌های عمرانی بیمارستان امام خمینی (ره) در یک بخش شامل سی تی اسکن، یو پی اس، بازسازی بخش و آماده‌سازی تصویربرداری اتاق سی تی اسکن، تجهیزات جانبی و ملزومات مورد نیاز سی تی اسکن است که در مجموع اعتباری معادل 26 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهره‌برداری از این بخش هزینه شده است. در بخش دوم، رادیولوژی این بیمارستان نیز به بهره‌برداری رسید که برای این بخش نیز اعتباری معادل 4 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است. بخش سوم این پروژه ها نیز بهره‌برداری از سونوگرافی فول رنگی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان محلات است که برای بهره‌برداری از آن 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. این پروژه‌ها در مجموع 33 میلیارد ریال اعتبار در بر داشته که بخشی از آنها توسط خیرین بخش سلامت، بخشی توسط موسسه الغدیر شهرستان محلات و بخشی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

کارخانه سنگبری 70 قله در شهر نیم‌ور از توابع شهرستان محلات نیز در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع و زیربنای 9 هزار متر مربع احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. تولیدات این کارخانه انواع سنگ‌های زینتی ساختمان است و سالانه 150 هزار متر مربع سنگ تولید خواهد کرد. برای احداث و بهره‌برداری از این کارخانه سنگبری 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که این میزان اعتبار از محل سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تامین شده است. با احداث و بهره‌برداری از این کارخانه سنگبری برای 50 نفر به طور مستقیم و برای 500 نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

المان میدان امام حسین(ع) شهر نیم‌ور از توابع شهرستان محلات نیز با ارتفاع 8 متر و وزن تقریبی 150 تن، بلندترین المان سنگی کشور است و طرح آن برگرفته از آداب و رسوم و نماد عظمت و شکوه مردمان این شهر می باشد.برای ساخت این المان 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و تجسم‌سازی این المان از روش اکسپرسیو و فیگوراتی است که خطوط در آن صراحت بیشتری دارد و همه انرژی بصری خود را به ننایش می گذاردکه در نتیجه به اثر، حس و روح می بخشد. ساختار هندسی آن به گونه ای است که هم از اصول زیبایی شناسی پیروی می کند و نیز قابل درک برای عامه مردم خواهد بود و مفاهیم مورد نظر را به خوبی انتقال می دهد. این المان با ویژگی های بارز و منحصر به فرد نمادی از عظمت و شکوه شهر نیم‌ور است.