استاندار فارس اعتقاد دارد که توافق برجام، به روند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی کمک کرده و زمینه‌ساز تسهیل در این روند شده است.

به گزارش مرور نیوز، «سیدمحمدعلی افشانی» امروز(چهارشنبه 13 بهمن‌ماه) در حاشیه بهره‌برداری از یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی شیراز، گفت: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل سرمایه‌گذاری خارجی یکی از دست‌آوردهای مهم برجام است.

وی تصریح کرد: پیش از توافق برجام برای بسیاری از واحدهای تولیدی امکان وارد کردن ماشین‌آلات، تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا فراهم نبود، اما این امکان امروز فراهم شده است .

افشانی با این اعتقاد که سرمایه‌گذاری علاوه‌بر فعالیت اقتصادی، یک فعالیت اجتماعی نیز محسوب می‌شود، گفت: با ایجاد فرصت شغلی برای یک جوان می‌توان از افسردگی او جلوگیری کرده و به سلامت و شکوفایی استعداد افراد کمک کرد .

وی با اشاره به این‌که ایجاد و راه‌اندازی این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، گفت: راه‌اندازی چنین واحدهایی قدم برداشتن در مسیر صادرات محسوب می‌شود.

استاندار فارس با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذار یک نیک‌اندیش و با احساس مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: همه کسانی که در زمینه راه‌اندازی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، توسعه و پیشرفت استان و ایجاد اشتغال برای جوانان فعالیت می‌کنند و در این مسیر گام بر می‌دارند شایسته قدردانی هستند .

افشانی گفت: قطعاً فعالیت این واحد تولیدی با توجه به کاهش هزینه حمل و نقل، زمینه‌ساز کاهش قیمت تمام شده محصولات دیگر واحدهای تولیدی، کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، بهره‌برداری از واحد تولید قوطی فلزی با 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، با ظرفیت تولید 2500 تن انواع قوطی، 20 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

انتهای پیام