ظهر امروز کلنگ احداث شهرک نمایشگاه‎داران خودروی بروجرد به زمین زده شد.

به گزارش مرور نیوز، ظهر امروز و طی آیینی با حضوری جمعی از مسوولان بروجرد کلنگ احداث شهرک نمایشگاه‎داران خودرو (شهرک ماشین) این شهرستان به زمین زده شد.

معان عمرانی فرمانداری بروجرد در این آئین گفت: شهرک نمایشگاه‎داران خودرو بروجرد در زمینی به مساحت بالغ بر 17 هکتار احداث می‎شود.

محمد کیانی با اشاره به اینکه بیش از دو سال پیش استارت احداث این شهرک توسط کارگروه صنوف آلاینده و مزاحم بروجرد زده شده است، عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح در وهله اول اجرای قانون است، چرا که بر اساس قانون صنوف آلاینده باید به خارج از محدوده شهر منتقل شوند.

وی با اشاره به معرفی و بررسی مکان‎های مختلفی به منظور احداث این شهرک خاطرنشان کرد: زمین انتخاب شده برای این منظور به مساحت 17 هکتار از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برخوردار بوده و دسترسی به آن آسان است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد افزود: هدف از احداث شهرک نمایشگاه‎داران خودرو این شهرستان، احداث مجتمعی بود که عرضه و تقاضا به سهولت در آن انجام گرفته و در کنار فراهم شدن امکان خرید بهتر و حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان، شاهد کاهش حجم ترافیک در سطح شهر باشیم.

کیانی با اشاره به اینکه دسترسی شهرهای همجوار به شهرک نمایشگاه‎داران خودرو بروجرد به دلیل موقعیت مکانی آن آسان است، تاکید کرد: یکی دیگر از پارامترهای انتخاب زمین انتخاب شده برای این منظور، توجه به بعد امنیتی آن است.

وی بیان کرد: یکی از پایگاه‎های طرح پایش تصویری بروجرد مقابل محل احداث شهرک نمایشگاه‎داران خودرو قرار داد و به این ترتیب امنیت این شهرک نیز از این طریق تامین می‎شود، از طرفی یکی از طرح‎های در دست اقدام شهرداری، احداث راه دسترسی از میدان امام حسین(ع) به محور کمربندی و مکان احداث این شهرک است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد با اشاره به اینکه در آینده امکان خرید و فروش خودرو از شهرهای خرم‎آباد، ازنا، الیگودرز، دورو، نهاوند و ملایر از شهرک نمایشگاه‎داران خودرو این شهرستان فراهم می‎شود، افزود: در این شهرک علاوه بر احداث واحدهایی برای استقرار نمایشگاه‎های خودرو، مراکز شماره‎گذاری خودرو، ثبت اسناد، پذیرایی و اقامت میهمانان، مراکز خدماتی و ... ایجاد می‎شود.

کیانی با اشاره به اینکه از زمان طرح موضوع احداث شهرک نمایشگاه‎داران خودرو در بروجرد تاکنون این پروژه در چند مرحله به دلایل مختلف به بن بست رسید، تاکید کرد: با پیگیری‎های مستمر و مکرر و رفع موانع و مشکلات ایجاد شده از سوی مسؤولان استانی و شهرستانی، در نهایت این مهم به تحقق پیوست.