استاندار فارس اعتقاد دارد این استان، در زمینه طرح رونق تولید، از پیشتازترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سیدمحمدعلی افشانی شنبه 16 بهمن در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های گازی استان فارس گفت: همزمان با دهه مبارک فجر از یک هزار و 537 طرح با صرف اعتباری بالغ بر 2 هزار و 382 میلیارد تومان در این استان بهره‌برداری خواهد شد .

افشانی ادامه داد: پروژه‌های مهم دیگری وجود دارد که اعتبارشان از این پروژه‌ها کمتر نیست و در پایان تیرماه همزمان با سالروز سعدی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی افزود: دهه فجر امسال هم‌چنین کلید 15 هزار و 224 واحد مسکن شهری و روستایی در قالب 81 پروژه مسکن مهر و مسکن روستایی در مجموع با اعتباری افزون بر 593 میلیارد تومان افتتاح می‌شوند .

استاندار فارس با بیان این‌که طی سه سال خدمت دولت تدبیر و امید در فارس 36 هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است، به طرح‌های آماده بهره‌برداری بخش کشاورزی در فارس اشاره و اضافه کرد: 79 طرح با اعتباری بالغ بر 189 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات در این بخش به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: بعد از سفر دکتر جهانگیری به فارس مقرر شد آبرسانی به 350 روستا تا پایان سال مالی، تیرماه 96، انجام شود و طی این تصمیم تاکنون کار آبرسانی به 122 روستا به اتمام رسیده که 47 روستا در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار فارس گفت: با توجه به نام‌گذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات خوبی در فارس اجرا شد که اقدامات کارگروه رفع موانع تولید بخشی از آن است و در این بخش فارس در زمینه طرح‌های رونق تولید،‌ پیشتازترین استان کشور بوده و تاکنون 517 میلیارد تومان به 392 پروژه فعال و نیمه فعال پرداخت و به 321 پروژه 256 میلیارد تومان نیز از همین بخش و از محل منابع بانک‌ها پرداخت شده است .

افشانی از افزایش حدود سه برابری شرکت‌های دانش بنیان فارس خبر داد و گفت: این شرکت‌ها از 36 شرکت به 93 شرکت افزایش یافته است .

افشانی ادامه داد: بر اساس وعده معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان مقرر شد 30 هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که تاکنون 14 هزار هکتار انجام شده و مابقی نیز تا پایان سال مالی انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از مصوبات خوب شورای عالی آب کشور این بود که 350 هزار هکتار از اراضی استان ظرف مدت 5 سال تحت پوشش آبیاری نوین قرار گیرند .

به گفته استاندار فارس، یکی دیگر از برنامه‌هایی که مراحل پیگیری را طی می‌کند، از انرژی خورشیدی است که در سال جاری 36 پروانه با 482 مگاوات برق در استان صادر شده و امیدواریم پروژه 175 میلیارد تومانی تولید پنل‌های خورشیدی توسط بانک حکمت ایرانیان تا روز 29 فروردین 96 به بهره‌برداری برسد .

گفتنی است، در این مراسم با حضور استاندار فارس و وزیر اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانس بهره‌برداری از گازرسانی به شهرهای مرودشت، کازرون، اقلید، لامرد، سپیدان، مهر، ارسنجان، ممسنی، زرین دشت، داراب، نی ریز ، قیر و کارزین و فیروزآباد انجام شد .

انتهای پیام