استاندار کرمانشاه گفت: معبد تاریخی آناهیتا به عنوان دومین بنای سنگی پس از تخت جمشید از مهم ترین مجموعه های تاریخی کشور است و مدیریت ارشد استان با جدیت ساماندهی و توسعه زیربنایی و بهبود وضعیت خدمات رفاهی این مجموعه را دنبال می کند.

به گزارش مرور نیوز، دکتر اسدالله رازانی در بازدید از روند فعالیت های پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا کنگاور اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کشور انتخاب شده و طی سال های اخیر شاهد توسعه این صنعت در کشور بوده ایم.

استاندار کرمانشاه افزود: در کرمانشاه نیز با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های بسیار بالای این حوزه، گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان تعیین شده است. اماکن تاریخی در همه جای دنیا از جایگاه بالایی برخوردار هستند و به عنوان یک میراث و سرمایه ملی از آن ها با جدیت نگهداری می‌شود.

وی با تقدیر از مدیریت پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا اظهار کرد: خوشبختانه این مجموعه با برنامه و شیوه های مناسب مدیریتی اداره می شود و این همان رویکردی است که مدیریت ارشد استان خواهان اعمال آن در میراث فرهنگی استان است.

استاندار کرمانشاه افزود: با توجه به گشایشهای صورت گرفته در فضای پسا برجام شاهد بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی کشور و افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی خواهیم بود و این موضوع کمک می کند شاهد سامان یافتن هرچه بهتر این حوزه باشیم.

این مقام عالی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های خدماتی و رفاهی اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه معبد تاریخی آناهیتا، گردشگران بسیاری از این مجموعه دیدن می کنند که بخش قابل توجی از آن ها خارجی هستند. گردشگران باید از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی برخودار بوده و شاهد یک ساماندهی و برخورد مدیریتی مناسب باشند.

رازانی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تنگناهای مالی موجود مدیریت ارشد استان در حد امکانات تلاش می کند اعتبارات مناسبی را به این حوزه تخصیص دهد.

در ادامه این نشست مدیرکل میراث فرهنگی گزارشی از تاریخچه مجموعه و فعالیت های صورت گرفته در زمینه های مختلفی همچون تعمیر و تجهیز بلیط فروشی، ایجاد مسیر گردشگری جهت دسترسی گردشگران به کل محوطه، نصب تابلوهای راهنما، ساخت و طراحی کتابخانه پژوهشی به استاندار کرمانشاه و معاون عمرانی استاندار ارایه کرد.

استاندار کرمانشاه و هیئت همراه دیروز در قالب یک سفر کاری یک روزه وارد شهرستان کنگاور شد و چندین واحد آموزشی، کشاورزی و پزشکی با حضور ایشان افتتاح و به بهره برداری رسید.