مدیرعامل بنیاد برکت امام خمینی(ره) گفت: ۱۱۰ طرح اقتصادی و زیربنایی در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، عارف نوروزی در آئین افتتاح بیمارستان ۹۶ تخت خوابی برکت امام خمینی (ره) شهرستان میانه،  اظهار کرد: قرارداد تکمیل ۱۰ بیمارستان نیمه کاره که شامل ۱۲۳۴ تخت بیمارستانی می‌شد، با وزارت بهداشت منعقد شده است؛ حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده در مرحله اول ۹۶ میلیارد تومان بود که به ۱۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بیمارستان برکت امام خمینی (ره) نیز جزو این بیمارستان‌های دهگانه بود، گفت: جلسات متعددی با  وزیر بهداشت برای به سرانجام رساندن این پروژه ها برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از میان این پروژه‌ها چهار بیمارستان به بهره‌برداری رسیده، دو بیمارستان آماده بهره‌برداری و شش بیمارستان باقی مانده نیز در شش ماهه اول سال آتی افتتاح می‌شوند.

نوروزی یادآور شد: به منظور احداث و تجهیز بیمارستان برکت امام خمینی (ره) ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در این راستا به تعهداتمان عمل کرده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد برکت در خصوص فعالیت‌های این بنیاد در آذربایجان شرقی نیز گفت: در حوزه توانمندسازی اقتصادی ۱۰ طرح با سرمایه گذاری ۲۶۶ میلیارد تومانی توسط ما و شرکایمان در این استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان‌شرقی، ۳۶ مدرسه با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی احداث شده و حدود پنج مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است؛ همچنین ۴۱ مسجد را نیز با سرمایه گذاری شش میلیارد تومانی احداث کرده‌ایم.

نوروزی عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌هایمان در آذربایجان‌شرقی  ۷۷۸ زوج نابارور از مناطق محروم شناسایی شده و ۳۳۱ نفر تحت درمان قرار گرفته و تعدادی نیز تاکنون صاحب فرزند شدند.

وی تاکید کرد: ۱۵۰۵ یتیم در این استان تحت پوشش بنیاد برکت بوده و ۹۸۳ فقره وام قرض الحسنه به افراد نیازمند اعطا کردیم؛ همچنین ۱۹ پروژه در حوزه‌های مختلف با هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در دست اجراست.