امام جمعه رفسنجان بر لزوم توجه به مسئله جمعیت تأکید کرد و آن را مهم دانست.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام عباس رمضانی پور عصر یکشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک اظهار داشت: مکتب ما مذهب حقه تشیع است و اگر بخواهیم این مذهب را نگه داریم بسته به وجود جمعیت است.

وی افزود: آنچه که مهم است این مذهب تشیع را حفظ کنیم و نگذاریم ترکیب جمعیتی در کشور ما تغییر کند. نکته دیگر این است که ما زیرساخت برای تعلیم و تربیت و زمینه های مختلف ایجاد می کنیم و فضا و امکانات و بسترها برای افراد ایجاد می شود که اگر کسی نباشد که از آن استفاده کند فایده ای ندارد.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: کنترل جمعیتی که بدون توجه به مبانی اسلامی و زیرساختهای اسلامی و مذهبی داریم باید فردای قیامت جوابگو باشیم.

رمضانی پور با اشاره به این ضرب المثل که هر که دندان دهد نان دهد، افزود: ما نسبت به داشتن فرزند بخل می ورزیم خدا نیز به ما سخت می گیرد و بهره اقتصادی ما را کم می کند.

وی بیان داشت: مسئله جمعیت را باید جدی گرفت و لذا اگر بخواهیم به یک ترکیب جمعیت معقول برسیم که هم خدا راضی باشد و هم پیغمبر(ص) و ائمه هدی(ع) راضی باشند باید از این وضعیت خارج شویم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب درباره مسئله جمعیت، اذعان کرد: جمعیت ما رو به پیری می رود و گرفتاری های عدیده ای را بوجود می آورد.

رمضانی پور اضافه کرد: هر کدام از دستگاهها هر نقشی را در راستای ترکیب جمعیتی خوب باید ارائه دهند انجام وظیفه خواهند کرد. رسانه ها نقش موثری دارند تا اینکه خانواده ها اقدام خوب و شایسته داشته باشند.