مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم از انجام روزانه 100 آزمایش درزمینهٔ پروژه‌های عمرانی در قم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد شه‌بندگان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، با اشاره به وجود همکاری مطلوب آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با اداره‌کل استاندارد، اظهار داشت: این آزمایشگاه به‌عنوان دبیر کمیته آسفالت فعالیت دارد، همچنین مسئولیت کنترل تولید و اجرای پروژه‌های آسفالتی استان را نیز برعهده‌گرفته است.

وی بابیان اینکه این مجموعه به‌عنوان یک شرکت مادر تخصصی به‌صورت مستقل در وزارت راه و شهرسازی در حال فعالیت است، افزود: این مجموعه در 31 استان مدیرکل و در 200 شهرستان شعبه دارد که در هریک از پروژه‌های عمرانی نیز یک نفر را برای ارزیابی‌های لازم مستقر کرده است.

شه‌بندگان با تأکید بر اینکه این مجموعه در 11 بخش آزمایشگاهی فعالیت دارد، تصریح کرد: هرروز حدود 100 آزمایش با دقت و سرعت مطلوب و نیز به‌صورت ویژه برای تضمین کیفیت پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود، که این آزمایش‌ها تنوع بسیاری دارند.

وی بابیان اینکه این مجموعه به‌عنوان بازوی بخش‌های مختلف بازرسی در هنگام نیاز به کار گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: این مجموعه تنها آزمایشگاه دولتی بوده که در پروژه‌های عمرانی کل کشور فعالیت داشته و به‌عنوان امین در پروژه‌های مختلف حضور دارد.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قم با اشاره به‌ضرورت آگاهی مردم از باطن پروژه‌های عمرانی، اظهار داشت: خانه امن از ‌خانه زیبا مهم‌تر است، چراکه ‌خانهای زیبا الزاماً امن نیست، همان‌گونه که در حادثه ساختمان پلاسکو به این مهم توجه نشد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه آمادگی لازم برای ارائه خدمات به شهروندان قمی و پروژه‌های بخش خصوصی را دارد، تا سطح ایمنی استان افزایش یابد.