معاون فرماندار کهگیلویه با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب شدید در این شهرستان بر آمادگی دستگاه‌های متولی برای مقابله با سیلاب احتمالی تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، در پی هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در مناطق گرمسیری استان، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه صبح امروز در فرمانداری دهدشت برگزار شد.


اسلام خسروی در این نشست با اشاره به وضعیت حوادث متعدد طبیعی و اخطاریه هواشناسی درخصوص محتمل بودن سیل در شهرستان خواستار استفاده حداکثری از امکانات موجود و اتخاذ بهترین تصمیم در شرایط بحرانی شد.


معاون فرماندار کهگیلویه با تأکید بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیان کرد: با توجه به مسئولیت قانونی ادارات در مواقع بحران ، مدیران دستگاه‌ها بخصوص شهرداران لازم است همه امکانات اعم از نیرو و تجهیزات خود را در جهت مهار و کم کردن خسارات ناشی از حوادث بکار گیرند.


خسروی افزود:بخشداران،شهرداران و همه اعضای شورای اداری شهرستان اخطارهای لازم به حاشیه نشینان و مناطق مسکونی پائین دست و حریم رودخانه‌ها را ارائه دهند..


وی هم چنین از مدیران مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خواست حداکثر تا پایان وقت اداری امروز یکشنبه لیست تجهیزات و امکانات خود از قبیل لودر ،گریدر،خودروی کمک دار و.. که کاربرد در مدیریت بحران دارند را کتبا به ستاد مدیریت بحران فرمانداری ارسال کنند.


معاون فرماندار کهگیلویه گفت:بخشداران تابعه نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از طریق دهیاران و شوراها اقدام و هرگونه حوادث غیرمترقبه را در اسرع وقت به ستاد مدیریت بحران فرمانداری برسانند.


وی اطلاع رسانی به عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها و مجاری تخلیه سیلاب را از دیگر اقدامات ضروری دانست و گفت:رفع انسداد و گلوگاه های موضعی در مسیل ها ، رودخانه ها و لایه‌روبی مجاری خارج ازشهر توسط اداره امور آب ،پل ها و نقاط حادثه خیز توسط ادارات راه وشهرسازی، راهداری وهمچنین درحوزه روستایی توسط بنیاد مسکن صورت گیرد.


لایه‌روبی مجاری شهری درجهت افزایش ظرفیت آبگذری مسیل‌های داخل شهرها توسط شهرداران خارج نمودن ماشین آلات داخل بستر رودخانه‌ها و آمادگی به کار جهت مقابله با سیلاب از دیگر مصوبه ‌های نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بود.