دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به مناسبت ۱۹ مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مرورنیوز، ایلام متن این بیانیه به شرح زیر است:

مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان ‌دارند و نماز برپا می‌کنند و زکات می‌دهند و جز از خدا نترسیده‌اند امید است آنان از هدایت یافتگان باشند. (سوره مبارکه توبه / آیه 18)

آبادانی و عمران معنوی مساجد همان چیزی است که از ابتدای تشکیل جامعه و حکومت اسلامی به دستان مبارک رسول‌الله (ص) از مهم‌ترین وظایف هر مسلمانی برشمرده شده است، چرا که پایگاه و محور تمام فعالیت‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی از مسجد شروع می‌شود.

تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی خود گواهی است ارزشمند است بر این ادعا و بر این اساس و با این رویکرد حضرت امام‌خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نیز بارها در بیانات ارزشمندشان به این مهم اشاره فرموده‌اند و توجه به این موضوع را ازجمله مهم‌ترین اقدامات برشمرده‌اند.

از جمله کلیدی‌ترین بخش‌های که در راستای آبادانی و عمران معنوی مساجد در سطح کشور فعالیت دارند، کانون فرهنگی هنری مساجد می‌باشند، اهمیت توجه و کار برای این کانون‌ها به‌اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری در سفری که به استان خراسان شمالی داشتند در تاریخ 19 مهر با صراحت به این موضوع اشاره و این‌گونه فرمودند که:

من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج... این کانون‌های فرهنگی  هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کارکنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. ... خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌های فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. باروی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.

به حول و قوه الهی، استان ایلام همان‌گونه که در طی 8 سال جنگ سخت علیه دشمن بعثی با رشادت تمام در برابر توطئه‌های آن‌ها ایستاد، هم‌اکنون نیز، این دستور بزرگ فرمانده کل قوا را طوطیای چشم خود قرار داده است و با داشتن جوانانی پویا و فعال و با ظرفیت 281 کانون فرهنگی هنری در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و با تأسی از خط سرخ و مکتب حسینی و با بهره‌گیری از سیره ائمه اطهار(ع) میثاق می‌بندند در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، پیشگام فعالیت‌های دینی، فرهنگی کشور بوده و در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان با همکاری دیگر نهادهای فعال در مسجد، در خط مقدم جبهه فرهنگی فعالیت کرده و حافظ آرمان‌های، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امام راحل و مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی باشند.

باشد که این راه به یاری خداوند متعال، تمسک به اسلام ناب محمدی(ص)، قرآن کریم، سیره ائمه اطهار(ع) و در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) پایدار بوده و تداوم یابد.