مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از اعلام آمادباش به دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان البرز برای مقابله با هرگونه بحران ناشی از کاهش دما و بارندگی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی مهرور اظهارداشت: بر اساس اخطاریه شماره 37 اداره کل هواشناسی استان پیرامون پیش بینی وضعیت جوی باید تدابیر لازم در این زمینه ازسوی دستگاه های اجرایی استان انجام شود.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی فعالی از غرب و جنوب غرب آسمان استان از 48 ساعت آینده نیمه ابری تا ابری، بارش باران، گاهی رگبار موقت همراه با رعدو برق، در ارتفاعات و مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف، وزش باد و به دنبال آن در پاره‌ای از مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف و مه آلودگی پیش بینی می‌شود.

مهرور افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را اتخاذ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، گفت: مدیران دستگاه‌ها در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های جمعی مردم را به ویژه کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد آگاه کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به احتمال لغزندگی محو‌رهای مواصلاتی مردم از مسافرت غیر ضروری به مناطق فوق کوهستانی و برفگیر خودداری کنند، بیان کرد: همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، پوشاک گرم، سوخت کافی و تجهیزات ایمنی برای تمام رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی را دارند ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید بر اینکه ضروری است تمام دستگاه‌ها تدابیر، تمهیدات و اقدامات لازم را جهت مقابله با هرگونه حادثه و خسارات احتمالی در نظر بگیرند، عنوان کرد: خطر وقوع پدیده بهمن، کولاک برف، ریزش و رانش کوه در مناطق کوهستانی و برف گیر پیش بینی می‌شود.