مدیر کل ثبت احوال استان گستان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج برای گلستانی ۲۷.۳۲ است، گفت: بیشترین طلاق‎ها در 5 سال نخست زندگی اتفاق می‎افتد.

به گزارش مرور نیوز، حسن وفائی امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تعالی خانواده در اظهار داشت: در سال 1383 تا 1389 میزان ازدواج و طلاق در استان افزایش داشته اما در سال 1390 ازدواج در گلستان کاهش ولی میزان طلاق افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 1394 تنها سالی است که شاهد کاهش ازدواج و کاهش طلاق در استان بودیم، گفت: به ازای 5.49 ازدواج یک طلاق در استان گلستان در طی این سال ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان گستان با بیان اینکه بیشترین طلاق‎های ما در 5 سال نخست زندگی اتفاق می‎افتد، تاکید کرد: به طور متوسط در هر شبانه روز در طی 10 ماه گذشته 52 ازدواج ثبت شده است و میانگین سن ازدواج برای زوجین گلستانی 27.32 است .

وفای یادآور شد: میانگین سن طلاق برای زوجین 34.5 برای زوج‎های شهری و برای زوج‌های روستایی 32.5 سال است .

وی با بیان اینکه بیشترین طلاق‎ها در 5 سال نخست اتفاق می‎افتد، گفت: میانگین سن طلاق در شهری هشت سال و در روستایی شش سال است.

مدیر کل ثبت احوال استان گستان خاطرنشان کرد: 10 درصد استان گلستان نسبت به سال گذشته رشد داشته و نرخ طلاق 2 در یک هزار نفر است و بیشترین نرخ طلاق کردکوی، مینودشت، آزادشهر و گرگان بیشترین میزان داشتند.

وفائی با بیان اینکه گرگان نشان می‎دهد بیشترین نرخ خام طلاق را دارد، افزود: انتظار این را داریم که میزان ازدواج در استان گلستان کاهش پیدا خواهد کردو

وی تاکید کرد: ما باید به فکر کاهش میزان طلاق باشیم و باید مهارت‎های زندگی را برای ازدواج الزامی کنیم و این مهم همانند یک مدرک گروه خونی برای ازدواج باید دیده شود.

مدیر کل ثبت احوال استان گستان خاطرنشان کرد: میزان میانگین سن ازدواج برای شهرهای استان گلستان برای آقایان 27.96 و برای روستاهای استان گلستان 26.4 است و برای خانم‎ها در حوزه شهری 23 سال و برای روستاها 22 سال است.

وفائی با بیان اینکه تقریبا از نظر میانگین سنی 5 سال زوجین با هم اختلاف دارند، افزود: نسبت ازدواج و طلاق در استان گلستان در طی 10 ماه نخست 5.2 است که تقریبا مشابه سال گذشته است.

وی از افزایش میزان 5.7 درصد ازدواج نسبت به 10 ماه سال گذشته خبر داد، افزود: از هر یک هزار نفر در استان گلستان 10 ازدواج صورت می‎گیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان گستان گفت: سه شهرستان‎های مراوه‎تپه، رامیان و گالیکش دفتر طلاق ندارند و نسبت میزان طلاق را در شهرستان‎ها بهم می‎زنند.

وی گفت: کمترین نرخ ازدواج در استان رامیان، بندرگز ، مینودشت و گرگان است و این عدد نسبت به نرخ جمعیت محاسبه می‎شود.

وفائی به آمار ازدواج و طلاق از سال 1384 تا کنون اشاره کرد و افزود: در سال 1383 استان ما نسبت ازدواج به طلاق در کشور از جمله پنجمین استان کشور بود و آمار ما نسبت به متوسط استان‎های کشور بالاتر بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر همزمان با ثبت ازدواج در سامانه ثبت احوال استان این ازدواج ثبت می‎شود