سرپرست دانشگاه شیراز گفت: بیشترین دانشمندان یک درصدی آی اس آی مربوط به بخش شیمی دانشگاه شیراز است.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم گشتاسبی‌راد بعدازظهر امروز در همایش هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور در شیراز با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بخش شیمی دانشگاه شیراز رشد بسیاری در افزایش سطح علمی و دانش کشور به وجود آمده است و بیشترین دانشمندان یک درصدی آی اس آی مربوط به بخش شیمی دانشگاه شیراز است اظهار داشت: به برکت خودباوری در دانشگاه شیراز به‌ویژه در بخش شیمی شاهد قسمت اعظم دانشمندان یک درصدی آی اس آی از این دانشگاه در کشور بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در اکوسیستم خلقت همه‌چیز باطل نیست و در مبانی دینی خداوند هرکس را دوست دارد عقل او را کامل می‌کند و در این راستا دانشمندان و صاحبان خرد و اندیشه موردتوجه قرار می‌گیرند.

سرپرست دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه در این همایش شاهد حضور دانشمندان یک درصدی برتر آی اس آی دنیا هستیم، افزود: اگر در رقابت‌های بین‌المللی تنها به تولید مقاله و برتر بودن فکر کنیم و از تفکرات نجات‌بخش بشریت از طریق افزایش علم که بسیاری از دانشمندان در این راستا حرکت می‌کنند به دور باشیم کار ما معنا و مفهومی نخواهد داشت.

گشتاسبی‌راد تصریح کرد: حاصل عمر دانشمندان و فرهیختگان باید تبدیل به محصول شود تا رنج بشریت را کاهش دهد و زمینه رشد، توسعه و خودباوری را در جامعه به وجود ‌آورد.

وی بیان داشت: توجه به رشد، پیشرفت، اخلاق علمی و انسانی از دیگر مواردی است که در دانشگاه‌ها باید نهادینه شود و نیز دانشگاه در انتخاب اعضای هیات‌علمی و دانشجوی دکتری از استقلال کافی برخوردار باشد.

سرپرست دانشگاه شیراز اضافه کرد: اعتماد به دانشگاه بستر توسعه، پیشرفت و اخلاق را در این‌گونه مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی فراهم می‌کند.