فرماندار ورامین گفت: مهاجران افغانستانی ساکن در شهرستان ورامین مانند دیگر افراد از سهم سرانه شهروندان خدمات دریافت می‌کنند و هیچ‌گونه مغایرتی با خدمات به دیگر شهروندان ایرانی ندارد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین در جلسه مشترک خود با دکتر نصیر احمدنور سفیر دولت جمهوری اسلامی افغانستان که به منظور بررسی وضعیت کنونی و برنامه‌های مرتبط با مهاجران افغانستانی پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: به دلیل پیشینه فرهنگی و مذهبی با کشور دوست و همسایه افغانستان روابط حسنه‌ای با این کشور داریم و آنها در عرصه‌های مختلف همواره در کنار کشور جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

وی با اشاره به رشادت‌های شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون ادامه داد: ورامین مفتخر است که میزبان شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون باشد، ملت خوب و انقلابی ایران اسلامی به ویژه در شهرستان ورامین قدردان از خودگذشتگی‌های این شهدای گرانقدر می‌باشند؛ از اینرو رسیدگی به وضعیت خانواده آنها از وظایف مهم ماست.

فرماندار ورامین با اشاره به جمعیت 350 هزار نفری شهرستان ورامین بیان کرد: در شهرستان ورامین بیش از 120 هزار مهاجر افغانی داریم که نیمی از آنها با مجوز و نیمی دیگر بدون مجوز مشغول به کار و فعالیت هستند و در این میان مردم ورامین تعاملات خوبی با مهاجرین افغانستانی دارند.

یوسفی گفت: مهاجران افغانستانی ساکن در شهرستان ورامین نیز مانند دیگر افراد از سهم سرانه شهروندان ورامین خدمات دریافت می‌کنند که خدمات ارائه شده، هیچ‌گونه مغایرتی با خدمات به دیگر شهروندان ایرانی ندارد.

وی با اشاره به جمعیت زیاد مهارجین ساکن در ورامین بیان کرد: دشت ورامین 307 هزار نفر از مهاجرین افغانی را در خود جای داده که این تعداد رقم قابل توجهی است؛ که این افراد برای دریافت خدمات و کارهای جزیی باید به تهران مراجعه کنند که این امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده؛ ما به دنبال آن هستیم که با ایجاد فرصتی مناسب در شهرستان این امر را تسهیل کرده و از تردد غیرضروری به تهران جلوگیری کنیم.

فرماندار ورامین افزود: احداث کنسولگری در جنوب شرق استان تهران به مرکزیت ورامین می‌تواند خدمات را با سهولت و در کمترین زمان تقدیم شهروندان مهاجر افغانی کند.

یوسفی با تشریح وضعیت اقتصادی شهرستان ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین با وجود 84 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی قطب کشاورزی استان تهران است و توانسته رتبه اول تولید شیر سالانه به میزان 140 هزار تن، مقام اول تولید گوشت قرمز، تولید سالانه یک میلیون و 300 هزار تن محصولات کشاورزی اعم از گندم و صیفی‌جات، تولید گل و گیاه، 8 هزار هکتار پسته‌کاری را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان ظرفیت‌های فرش‌بافی شهرستان عنوان کرد: ورامین از خاستگاه‌های هنر فرش‌بافی در کشور محسوب می‌شود و از نقشه‌های اصیل فرش دستبافت ورامین می‌توان به طرح میناخانی اشاره کرد که این طرح با ثبت جهانی افتخاری دیگری را نصیب شهرستان ورامین کرده است.

فرماندار ورامین تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی حاکم بر شهرستان می‌تواند زمینه‌ساز مبادلات اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان شود و ما درخواست داریم با حضور گروه اقتصادی کشور افغانستان در ورامین زمینه همکارهای اقتصادی فراهم شود.