مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: انعقاد 11 قرارداد ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی مازندران انجام شد.

به گزارش مرور نیوز، سید مصطفی موسوی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم هر کشور برای توسعه اقتصادی، اصلاح و استفاده بهینه از منابع موجود انرژی است.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مصرف بهینه و کاهش تلفات برق، نزدیک کردن نقاط تولید برق به مصرف، به‌ منظور تامین برق پایدار، کاهش خاموشی و تلفات، افزایش راندمان و بهره‌وری بیشتر اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، تصریح کرد: ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک نیاز به سرمایه‌گذاری فراوانی ندارد بنابراین زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم می‌سازد و زمان کوتاه ساخت این نیروگاه از دیگر مزیت‌های آن است.

موسوی با اشاره به انعقاد 11 قرارداد ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی مازندران، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های انرژی و تلفات شبکه انتقال و توزیع، کاهش آلاینده‌ها، قابلیت راه‌اندازی در شرایط اضطراری و پاسخ زمانی سریع را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: تاکنون 31 هزار و 765 مترمربع زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ‌منظور ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک به ‌صورت رایگان به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.