اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای شهر اراک در روز دوم اسفند ماه به علت غلظت فراتر از حدمجاز ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون، برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز سعید محمودی اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز یکشنبه یکم اسفند ماه، 120 بود که بیانگر وضعیت هوای ناسالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح روز دوشنبه دوم اسفندماه نیز، 46 میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حدمجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، 35میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

محمودی خاطرنشان ساخت: شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون، 95روز آلودگی و هوای ناسالم، 188روز با هوای سالم و 54 روز با هوای پاک را پشت سر گذاشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع 94 روز آلوده سال جاری، هوای اراک طی 90 روز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی قرار داشته است.

وی افزود: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.