مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیش از ۱.۵ میلیون حاشیه نشین در استان داریم که معادل 25 درصد جمعیت آن است.

به گزارش مرور نیوز، علی خدادادی صبح امروز در نشست مشترک مدیران هلال‌احمر و کمیته امداد خوزستان با اشاره به ضرورت پاسخگویی مسئولان در برابر مردم و داشتن صداقت با آن‌ها اظهار داشت: کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید پاسخگو باشد و اگر قصوری وجود داشته باشد، باید تلاش کند آن را به طور جدی در جامعه حل و رفعکند.

وی افزود: نگاهی که امام راحل(ره) به مقوله مهم مستضعفان جامعه و توجهی که به محرومان در ابتدای انقلاب کرد، بازتاب مثبتی در جامعه داشت و دارد و هم‌اکنون هم این نگاه در مسئولان نظام وجود دارد و تمام تلاش‌ها باید بر این باشد که در آینده شاهد وجود محرومان و ناتوانان نباشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آمار بالای حاشیه‌نشینان در خوزستان و تبعات اجتماعی و فرهنگی آن برای استان، تصریح کرد: بیش از 1.5 میلیون حاشیه نشین در استان داریم حدود 25 درصد جمعیت استان را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه نباید آثار بی عدالتی در جامعه وجود داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه در خوزستان با شرایطی که وجود دارد و حاشیه نشینی که هست، شاید 25 درصد جامعه از شرایط اولیه زندگی محروم باشند که این می‌تواند نکته‌ای برای تلاش بیشتر و بهتر برای کاهش محرومیت‌ها باشد و اینکه نمی‌توانیم ادعا کنیم که وظایفمان را در قبال مستضعفان به درستی انجام داده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: اگر خواهان امنیت هستیم باید به مسائل معیشتی و تأمین نیازهای اولیه مردم جامعه و حذف محرومیت‌ها اهتمام داشته باشیم تا این غبار محرومیت از جامعه زدوده شود. وجود فقر معلولیت‌های زیادی را در جامعه به‌وجود آورده که با یک همت عالی می‌توان آن را کاهش داد.

وی با بیان اینکه نوع‌دوستی و بشردوستی یکی از ویژگی‌های هلال‌احمر است که از فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) منبعث شده است، گفت: کمیته امداد مانند هلال احمر حلقه وصل نیازمندان و توانمندان است که باید در زمینه محرومیت‌زدایی برنامه‌ها و طرح‌های مشترکی داشته باشند.

بیش از 100 هزار خانوار در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: افتخار خدمتگزاری به بیش از 100 هزار خانوار را در استان برعهده داریم که بیش از 60 درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند.

مرتضی موصلی افزود: 45 هزار نفر از این زنان به دلیل فوت شوهرشان و 10 هزار نفر به دلیل طلاق، 1300 نفر به دلیل زندانی شدن همسرانشان سرپرست خانوار شده‌اند.

وی با تقدیر از تلاش های جمعیت هلال احمر در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: ابعاد بسیاری را می‌توان یافت که دو دستگاه کمیته امداد امام(ره) و هلال احمر بتوانند با هم تشریک مساعی و هم افزایی داشته باشند.