ایلام-دبیر هیئت عالی گزینش کشور گفت: گزینش افراد دارای صلاحیت رابطه دوسویه و تنگاتنگی با اثربخشی و بهره وری بیشتر دستگاه های اجرایی دارد.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله وطنی روز سه شنبه در جلسه شورای هم‌ اندیشی هسته ‌های گزینش استان ایلام اظهار داشت: تمامی حکومت ها برای انتخاب افراد مورد نظر در ارگان های مختلف دارای خطوط قرمز بوده و از فیلترهایی برای برگزیدن انها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: این وضعیت در نظام اسلامی با توجه به حساسیت ویژه در تعیین صلاحیت افراد از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

دبیر هیئت عالی گزینش کشور تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 در سال های آغازین در فرآیند بررسی صلاحیت و گزینش افراد تندروی هایی صورت گرفت که واکنش حضرت امام را به دنبال داشت و ایشان دستور تشکیل هسته های جدید را دادند و همواره بر رعایت ملاک های قانونی و دینی در اجرای این فرآیند تاکید داشتند.

وطنی اضافه کرد: گزینش گران باید با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای ائمه اطهار تلاش کنند بهترین افراد را در مسندهای مختلف بکار گیرند.

دبیر هیئت عالی گزینش کشور اضافه کرد: هرچه زمینه افراد توانمند تر را در دستگاه های اجرایی فراهم کنیم، بهره وری آن سازمان نیاز افزایش می یابد.

استاندار ایلام نیز گفت: موضوع گزینش از ابتدای انقلاب به یک چالش جدی تبدیل شده بود و برخی سخت گیری ها نارضایتی هایی را به دنبال داشت که با فرمان هشت ماده ای امام راحل (ره) و تشکیل شورای عالی گزینش تحول بزرگی در این حوزه ایجاد شد.

محمدرضا مروارید افزود: گزینش تأثیر عمیقی بر حفظ سلامت اداری و اثربخشی دستگاه های اجرایی دارد.