رئیس بیمارستان شهیدمدرس کاشمر گفت: متاسفانه بیمارستان‌های کاشمر با کمبودهای فراوانی مواجه بوده که نیازمند توجه جدی است.

به گزارش مرور نیوز، ناهید کریمی در گردهمایی بانوان که در مجتمع فرهنگی سرو این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هرچند به لحاظ جایگاهی که کاشمر در خدمت‌رسانی به مردم دارد توجه خوبی در سال‌های اخیر به این منطقه شده اما هنوز هم با کمبودهای فراوانی مواجه است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت اقشار مختلف جامعه بدون هیچگونه تفاوتی با اقشار مرفه خدمات درمانی را با همان کیفیت دریافت می کنند، ادامه داد: این موضوع سبب مراجعه روز افزون مردم به بخش‌های درمانی سرپایی و بستری بیمارستان‌ها شده است.

رئیس بیمارستان شهیدمدرس کاشمر با اشاره به اینکه بیمارستان 104 تختخوابی شهید مدرس و 94 تختخوابی حضرت ابالفضل قدرت خدمت‌رسانی مناسب به مردم را نداشته و نیاز به پیگیری‌های جدی در راستای توسعه بخش‌های درمانی دارد، بیان کرد: قدیمی و غیراستاندارد بودن و ضریب ایمنی بسیار پایین ساختمان بیمارستان شهید مدرس و همچنین غیراستاندارد بودن فضای بیمارستان حضرت ابالفضل موجب شده نیاز شدید و مبرم به صدور مجوز ساخت یک بیمارستان جدید با تخت‌های بیشتر و تجهیزات به روزتر که در شان افراد مختلف مردم منطقه و اطراف باشد داشته باشیم.

کریمی با اعلام اینکه در راستای اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید سه پروژه مهم درمانی و بسیار بزرگ از جمله کلینیک ویژه، بلوک زایمانی و مرکز تشخیص و درمان سرطان در دست احداث است، گفت: این سه مرکز نیازمند تجهیزات کامل و تامین نیرو از سوی وزارت خانه هستند.

وی با بیان اینکه اکنون به شدت با مشکل نیرو مواجه هستیم، افزود: نبود متخصصین زنان، مغز و اعصاب و نیروهای فوق تخصصی، پزشک عمومی برای پوشش مناسب اورژانس‌ها و لزوم حضور نیروهای جوان متعهد و متخصص از جمله کمبودهای بیمارستان‌های کاشمر است.

رئیس بیمارستان شهید مدرس با اشاره به اینکه هنوز هم جامعه پزشکی کاشمر از نبود نیروهای متخصص رنج می‌برد، گفت: از جمله نیروهایی که کمبود شدید آن هنوز در این شبکه کاملا مشهود و موجب نارضایتی مردم و مستاصل شدن سایر نیروها شده کمبود نیروهای خدمات، کمک بهیار و کمکی که وظیفه رسیدگی به بیماران و بخش های درمانی را برعهده دارند، است.

کریمی با بیان اینکه امیدواریم به زودی چارت درمانی بخش‌های درمانی اصلاح شود تا پاسخگویی مناسبی جهت مراجعات مردم داشته باشیم، افزود: عده‌ای از بانوان گروه بهداشت و درمان درخواست دارند مرخصی استحقاقی خانم‌هایی که در واحد بهداشت و درمان شاغل هستند از یک ماه به دوماه افزایش یابد.