ساری - مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت خواستار بهره گیری از ظرفیت های مشارکت های مردمی و خیران در حوزه سلامت شد.

به گزارش مرور نیوز ، دکتر محمد نصیری عصر پنجشنبه در همایش تجلیل از خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در سالن مصباح مجتمع پیامبر اعظم این دانشگاه، با بیان اینکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی از تمام ظرفیت های خود برای افزایش مشارکت های مردمی و خیران در حوزه سلامت استفاده می کند، اظهار کرد: هنگامی که فردی با نیت خیرخواهانه مبادرت به انجام فعالیتی عام المنفعه در حوزه سلامت و دیگر بخش ها دارد بایستی مورد حمایت جدی مدیران و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا چهار وظیفه بر عهده دفتر امور خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت تعریف شده است.

مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه ضمن برشمردن این وظایف ، گفت: ابلاغ اولویت های نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان در حوزه سلامت و بهداشت به خیرین نخستین وظایفی است زیرا اگر مردمی که انگیزه کمک به حوزه سلامت دارند وقتی متوجه نیازهای حوزه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بشوند راحت ها ورود پیدا می کنند.

نصیری در ادامه با تاکید بر تسهیل صدور مجوز برای خیرین حوزه سلامت گفت: صیانت از کار خیرین و تجلیل و تکریم از اقدامات خدا پسندانه این افراد از دیگر وظایفی است که بر عهده ما است تا با انجام آن از کار خیران با بهترین کیفیت به نفع سلامت جامعه بهره برداری کنیم.

در ادامه دکتر فرزاد گوهر دهی، رئیس مجمع خیران سلامت استان مازندران با بیان اینکه این استان حدود سه هزارخیر سلامت دارد که درسه سال اخیر بیش از 250 هزار متر مربع زمین به بخش سلامت اهداء کردند، افزود: کمک های نقدی این بخش هم یک هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: اهدای زمین، ساخت مرکز، خرید آمبولانس و تجهیزات بیمارستانی از دیگر کمک هایی است که مجمع به بخش سلامت دارد و درعین حال بیشتر توجه این مجمع معطوف به حوزه پیشگیری و بهداشت بوده است.

رئیس مجمع خیران سلامت مازندران، با بیان اینکه لیستی از نیازمندیهای حوزه بهداشت و درمان استان تهیه شده و امروز در اختیار خیران عزیز قرار داده شده است، اظهار کرد: بنا داریم کلینیک جامع " ام اس" بوعلی ساری و کلینیک جامع سوختگی زارع ساری را راه اندازی کنیم که برای عملیاتی کردن آن نیازمند حمایت و مشارکت خیران حوزه سلامت هستیم.

دکتر گوهر دهی، تشکیل موسسه خیریه بیمارستان در سطح استان، توسعه بخش قلب و سی سی یو بیمارستان شهدای زیرآب ، تکمیل فاز "بی" بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، احداث نمازخانه برای بیمارستانهای استان، احداث پایگاه اورژانس 115 در سطح استان را از نیازهای حوزه های سلامت استان برشمرد و افزود: ایجاد اتاق های ایزوله عفونی در بیمارستانهای شرق، مرکز و غرب استان ، تکمیل بیمارستانهای تخصصی و فوق تخصصی سرطان کودکان (ماهک) ساری و بسیاری از موارد دیگر در لیست نیازمندی های حوزه سلامت استان است که نیاز به نگاه ویژه و خیرخواهانه خیران استان دارد.