دومین کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی (بیماریهای ریوی ) با حضور دکتر ولایتی رئیس این جمعیت امروز در هتل عباسی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، این کنگره با حضور حدود 120 شخصیت علمی بین المللی از 42 کشور آسیایی، اروپایی و افریقایی و 130 میهمان داخلی به مدت چهار روز تا 10 اسفندماه ادامه خواهد یافت.

دبیر کنگره بین المللی مایکوباکتریولوژی گفت: حدود 200 مقاله علمی به این کنگره ارایه شده که از بین این مقاله ها حدود یکصد مقاله بصورت سخنرانی و یکصد مقاله بصورت پوستر ارایه می شود.

دکتر ' پریسا فرنیا' با بیان اینکه این کنگره هر 2 سال یکبار برگزار می شود، اظهار کرد: مایکو باکتریولوژی یک گروه از باکتری هایی است که می تواند باعث ایجاد بیماری های سل، ریوی، جزام و سل خارج ریوی شود که با توجه به ابتلای جمعیت زیادی در دنیا به این بیماری ها، بررسی این باکتری از اهمیت خاصی برخوردار است.

بررسی و شناسایی چگونگی بیماری زایی، شیوه های تشخیصی-درمانی برای کنترل و کاهش میزان مرگ و میر جهانی و بهره گیری از شیوه های مدرن برای بهبود درمان و آموزش افراد متخصص در راستای ریشه کنی بیماری سل از اهداف این کنگره عنوان شده است .