کرمانشاه- مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه گفت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان فارابی کرمانشاه صددرصد است و همیشه 250 مریض پشت خط و منتظر هستند.

به گزارش مرور نیوز، سهراب احسانی امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به قدمت 45 ساله این بیمارستان اظهار داشت: مصوب تخت های بیمارستان فارابی 250 تخت است اما هم اکنون 220 تخت فعال داریم.

وی با بیان اینکه انقلابی در وضعیت زیرساختهای بیمارستان فارابی انجام شده، گفت: این بیمارستان قبلا مخروبه بود اما با اقداماتی که انجام شده هم اکنون بیمارستان فارابی جزو 30 بیمارستان برتر کشور در زمینه هتلینگ است.

احسانی با اشاره به اینکه تا چشم انداز 1399 تعداد تخت های بیمارستان فارابی به 323 تخت افزایش می یابد، افزود: توسعه اورژانس بیمارستان فارابی در دستور کار قرار دارد و با این اقدام بیماران روان و نورولوژی از هم تفکیک می شوند.

وی با اشاره به مراجعه فراوان به بیمارستان فارابی کرمانشاه بیان کرد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان فارابی صدرصد است و همیشه 250 مریض پشت خط و منتظر هستند و باید تختها دو برابر شود تا پاسخگوی بیماران باشد.

مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه تعداد پرنده های بیماران روان در بیمارستان فارابی از 30 - 40 سال گذشته تاکنون را 161 هزار پرونده اعلام کرد و گفت: بیشتر این پرونده ها مربوط به دوران جنگ است.

وی اعتبار هزینه شده برای هتلینگ بیمارستان فارابی را 2 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیمارستان فارابی کرمانشاه سال گذشته در بحث اعتبار بخشی درجه یک شد و در اجرای طرح تحول نظام سلامت جزو بیمارستان های برتر است.

مردان بیشترین آمار بیماران روانی در کرمانشاه /۱۶۱ هزار پرونده بیمار روانی

احسانی با اشاره به راه اندازی بخش تصویر برداری بسیار پیشرفته در بیمارستان فارابی کرمانشاه گفت: بخش مردان یک و دو مطابق استاندارد روز بازسازی شده است.

وی از افتتاح کلینیک ویژه فارابی در مساحت 1900 مترمربع طی خرداد 96 خبر داد و گفت: امکان پذیرش بیمار IPD از خارج را داریم، تعداد تختهای ICU نیز به 25 تخت خواهد رسید، واحد شوک درمانی ECT با مساحت 300 متر و 30 تخت در بیمارستان احداث شده، بخش اعتیاد بستر نیز در حال انجام است و تا قبل از بهار انجام می شود.

احسانی در ادامه احداث اتاق عمل و بخش جراحی را برنامه های سال آینده دانست و افزود: هیچ بیمارستانی به اندازه بیمارستان فارابی مشکل مالی ندارد ما مجبوریم به فکر درآمدزایی برای بیمارستان باشیم.

وی از احداث آزمایشگاه بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: روزانه 150 بیمار در کلینیک نورولوژی درمان می شوند و ماهانه نیز 5000 نفر به درمانگاه فارابی مراجعه می کند.

مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه با بیان اینکه مردان بیشترین تعداد بیماران روانی در بیمارستان فارابی را تشکیل می‌دهند، گفت: اسکیزوفرنی و پی. تی. اس. دی بیشترین بیماران روانی هستند.