مدیرکل محیط‌زیست البرز گفت: با توجه به حجم زیاد زباله‌های تر دفن شده در این مرکز، احتمال نفوذ شیرابه‌ها به‌ آب‌های زیرزمینی و به خطر افتادن سلامت مردم وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، «حسین محمدی»، اظهار کرد: سال‌های سال است‌که زباله‌های بخش زیادی از ساکنان البرز در مرکز حلقه دره دفن می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم زیاد زباله‌های تر دفن شده در این مرکز، احتمال نفوذ شیرابه‌ها به‌ آب‌های زیرزمینی و به خطر افتادن سلامت مردم وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست البرز افزود: با توجه به اهمیت این موضوع بارها از شهردار درخواست شده‌ که هرچه سریع‌تر نسبت به مدیریت و امحای این شیرابه‎ها اقدام‌کند.

این مسئول اضافه‌کرد: در این زمینه تذکرات زیادی نیز به سازمان مدیریت پسماند داده شد و امیدواریم هرچه سریع‌تر ‌اقدام لازم برای ساماندهی وضعیت موجود صورت بگیرد.

مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به این‌که امکان تبدیل تهدید شیرابه‌ها به فرصت وجود دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران پیشنهادات خوبی برای استفاده از زباله‌ها و شیرابه‌های این مرکز ارائه داده‌اند که در حال بررسی است.

محمدی افزود: تبدیل شیرابه‌ها به ریزدانه‌هایی‌ که در صنعت سیمان، بلوک‌سازی و موزائیک قابل استفاده هستند هم‌چنین تولید انرژی از زباله تنها بخشی از این طرح‌های پیشنهادی هستند.

وی‌ یادآور شد: با موافقت برای اجرای این طرح‌ها بدون شک دغدغه مردم و دوستداران محیط زیست درباره خطرات نفوذ شیرابه‌ها به منابع آبی استان کاهش می‌یابد.