مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع زمین در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان  ، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با اجرای حکم قضایی، قطعه زمینی به متراژ 110 هکتار در مجاورت نیروگاه اصفهان و در شهرستان شاهین شهر ومیمه به ارزش حدود 120 میلیارد تومان رفع تصرف شد.

این لکه عظیم شهری واقع در پلاک 2924 شهرستان شاهین شهر و میمه در مجاورت نیروگاه اصفهان با مطرح شدن شکایت در محاکم قضایی از سال 91 منتج به قلع و قمع زمین و رفع تصرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان جهت رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی گفت: خوشبختانه با وجود یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان و آغاز به‌کار این یگان از اوایل سال 95 در استان بیش از 350 هکتار از اراضی ملی داخل محدوده و حریم شهرها تاکنون در سطح استان اصفهان رفع تصرف شده که از جمله آن رفع تصرف 110 هکتار زمین واقع در بختیار دشت از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه است که امروز حکم قلع بنا با حضور کلیه عوامل اجرایی به اجرا درآمد.

حجت اله غلامی با توجه به زمان‌بر بودن اجرای احکام در این زمینه اظهار داشت: با ارائه اولین دادخواست علیه متجاوزین با ورود دستگاه قضا رای توقف عملیات صادر می‌شود که متاسفانه این متصرفین به صورت شبانه و در زمان تعطیلات با کاشت درخت و احداث بنا و استخر در این اراضی نسبت به تثبیت تصرف خود بر روی زمین اقدام می‌کنند و در این مورد چندین بار عملیات ساخت متوقف و اخطارهای قبلی به متصرف ابلاغ و نتیجه‌ای حاصل نشده و در نهایت عملیات تخریب با حکم قضایی انجام و به اجرا درآمد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه نیز با توجه به ارزش ریالی این زمین متصرف شده اظهار داشت: این زمین با یک میلیون و 100 هزار مترمربع به ارزش حدود  120 میلیارد تومان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

حمیدرضا فلاح گفت: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه با وجود 6 شهر گز، گرگاب، لایبید، وزوان، شاهین شهر و میمه 5 پرونده دیگر در محاکم قضایی در دست بررسی است که ان‌شالله به‌زودی با صدور حکم قضایی، این احکام نیز اجرایی خواهند شد.