دماوند-رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: حضور شهدای گمنام افتخاری برای دانشگاه آزاد دماوند است.

محمود صفری در حاشیه جلسه هماهنگی تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این دانشگاه اظهار کرد:دانشگاه آزاد دماوند مفتخر به حضور شهدای گمنام دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: صبح چهارشنبه یازدهم اسفندماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آیین تشییع و تدفین پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور پرشور عاشقان راه ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد دماوند همدوش و هم صدا با مردم شهید پرور شهرستان دماوند با حضور پرشور در این مراسم با نثار گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای والا مقام انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد و پیمانی دوباره می بندند.

صفری با تأکید بر اینکه امروز ما باید در مسیر پاسداشت خون شهیدان و استقلال میهن گام برداریم، مبنای این استقلال را علم و دانایی دانست و گفت: اگر دیروز مردان و زنانی با نثار خون خود استقلال کشور را رقم زده و از تمامیت ارضی میهن دفاع کردند و موجب سرافراز و افتخار همه ما شدند، نسل امروز در راستای پاسداشت خون و ایثارگری آنان باید تلاش خود را مصروف علم‌آموزی کند.

وی با بیان این نکته که تدفین شهدا در محیط دانشگاه از آرزوهای دیرینه بنده بود عنوان کرد: یکی از این شهدا 22 ساله و در عملیات بدر در غرب دجله به شهادت رسیده است و شهید بزرگوار دیگر نیز 19 ساله و در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و دانشگاه آزاد دماوند به خود می بالد که افتخار میزبانی این شهدای گمنام دفاع مقدس را برعهده خواهد داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در خصوص زمان و مکان تشییع شهیدان گمنام در دماوند گفت: مراسم تشییع این شهدا از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه، 11 اسفند ماه سال جاری از محل امامزاده سید محمد جیلارد آغاز می شود و این شهیدان در دانشگاه آزاد دماوند به خاک سپرده خواهند شد.

صفری افزود: ستاد استقبال از شهدای والامقام و گمنام شهرستان دماوند با حضور تمامی ارگان ها و نهادهای مختلف شکل گرفته و با توجه به کمبود زمان تیم های عملیاتی و اجرایی شش گانه اعم از تبلیغاتی، عمرانی و پشتیبانی از نخستین ساعات روز شنبه تشکیل و شروع به کار کرده است.

وی در پایان گفت: سخنران این مراسم سردار هادی از یادگاران دفاع مقدس خواهند بود و محمد کریمی از ذاکران اهل بیت نیز به مرثیه سرایی خواهند پرداخت.