مدیر آموزش و پرورش شبستر از برپایی نمایشگاه آثار علمی برتر دانش آموزان ابتدایی این شهرستان در قالب مرحله شهرستانی جشنواره جابربن حیان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، نمایشگاه آثار علمی برتر دانش آموزان ابتدایی شبستر در قالب مرحله شهرستانی جشنواره جابربن حیان در حالی پیش از ظهر شنبه افتتاح شد که طراحی و ساخت دوچرخه الکترونیکی، ربات جستجوگر، ماشین الکتریکی، انتقال بیسیم انرژی الکتریکی، ماشین پرنده، سازه های مقاوم در برابر زلزله و جرثقیل نمونه هایی از طرح های برتر به نمایش درآمده در این نمایشگاه است و 12 کتاب تالیفیِ دانش آموزان شبستر نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برگزاری برنامه های پژوهشی از اهداف آموزش و پرورش شبستر است

مدیر آموزش و پرورش شبستر، ابوالفضل سرتیپی پیش از ظهر شنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: پروژه های علمی به خاطر ماهیت اکتشافی خود میل به یادگیری را در دانش آموز تقویت می کند و از این رو برگزاری جشنواره جابربن حیان و برنامه های مشابه پژوهشی مورد اهتمام مدیریت آموزش و پرورش شبستر است.

وی افزود: تحقیق و پژوهش ابزارهایی در خدمت تعلیم و تربیت است و دانش آموز را قادر می سازد دانش و فناوری را با زندگی و جامعه خود مرتبط سازد.

نمایش 156 اثر علمی و 12 کتاب تالیف شده دانش آموزان شبستری در نمایشگاه جابربن ­حیان

دبیر پنجمین جشنواره جابربن حیان شبستر نیز گفت: در این نمایشگاه که تا سه شنبه هفته جاری دایر است، 156 اثر علمی و 12 کتاب تالیف شده توسط دانش آموزان مولف شبستری در معرض دید عموم گذاشته شده است.

برگزاری نمایشگاه جشنواره جابربن ­حیان شبستر با 156 اثر علمی

حمیده هاشم زاده افزود: آثار به نمایش درآمده، برگزیده های 535 اثر علمی و تالیفی ارسالی دانش آموزان دوره اول و دوم مقطع ابتدایی شبستر است و هیات داوران نهایی، از بین آثار راه یافته به نمایشگاه، سه اثر برتر در بخش های «طراحی و ساخت»، «نمایش علمی» و «آزمایش» را برای شرکت در مرحله استانی این جشنواره انتخاب و معرفی خواهند کرد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره جابربن حیان شبستر افزود: طرح های راه یافته به نمایشگاه، آثار خلاقانه و بدیعی است که می تواند زمینه ساز شناسایی استعدادهای کارآفرین در بین دانش آموزان باشد.

وی درباره اهداف دیگر اجرای جشنواره جابربن حیان گفت: زمینه سازی برای ارزشیابی توصیفی، تقویت روحیه پژوهشی در بین دانش آموزان و تلاش برای گام برداشتن در مسیر تحقق اهداف سند برنامه درسی ملی از مهم ترین اهداف این جشنواره است.

هاشم زاده در پایان تصریح کرد: در ادوار گذشته جشنواره جابربن حیان، دانش آموزانی از شبستر موفق به حضور در مرحله کشوری این جشنواره نیز شده اند و در دوره پنجم هم این امیدواری وجود دارد که دانش آموزان شبستر در سطوح استانی و کشوری بدرخشند.